Nowe modele biznesowe i dalszy rozwój standardu HbbTV są w porządku obrad konferencji HbbTV Symposium and Awards 2018, organizowanej wspólnie przez HbbTV Association i Deutsche TV-Plattform (14-15 listopada, Berlin). Wśród innych tematów omówione zostaną nowe formy reklamy (interaktywna, adresowalna), a także HbbTV Operator Applications (OpApp), umożliwiające operatorom platform tworzenie własnego interfejsu użytkownika w celu zapewnienia widzom jednolitej telewizji na wszystkich urządzeniach.- Dostęp do portali typu catch-up, aplikacji lub streamingu i usług na życzenie staje się jeszcze łatwiejszy dla widzów - powiedział Andre Prahl, prezes Deutsche TV-Plattform. - Oprócz wskaźnika penetracji rynku wzrasta również wydajność smart TV. Na przykład najnowsze funkcje standardu HbbTV, w rozwoju którego Deutsche TV-Plattform była zaangażowana od samego początku, otwierają ogromny potencjał dla całej branży medialnej i oferują prawdziwą wartość dodaną dla widzów i klientów.