reklama
reklama
SAT Kurier logowanie X
  • Zaloguj
ODBLOKUJ-REKLAMY.jpg

Smart TV i HbbTV rosną w Niemczech w siłę

dodano: 2018-11-14 10:20
autor: Anita Kaźmierska | źródło: broadbandtvnews

HbbTV W sumie około 4,6 mln sztuk telewizorów zostało sprzedanych w Niemczech w pierwszych trzech kwartałach 2018 roku, raportuje stowarzyszenie branżowe Deutsche TV-Plattform w oparciu o dane GfK Retail & Technology. Spośród nich około 3,4 mln (74 proc.) wyposażonych jest w inteligentne funkcje dla usług internetowych.

HbbTV


Prosimy o wyłączenie blokowania reklam i odświeżenie strony.
W porównaniu z 2017 rokiem (69 proc.), udział smart TV w całym rynku wzrósł o 5 proc., a od 2015 roku (60 proc.) o łącznie 14 proc. Większość (86 proc.) inteligentnych urządzeń sprzedanych w 2018 roku w Niemczech obsługuje standard HbbTV, który pozwala na korzystanie z usług interaktywnych za pomocą „czerwonego przycisku” na pilocie telewizora.

Ostatnie badania (Digitasation Report 2018, gfu Consumer & Home Electronics, maj 2018 roku) pokazują, że prawie dwie trzecie inteligentnych płaskich ekranów jest podłączonych do internetu. Oprócz telewizorów około 480 tys. inteligentnych dekoderów oraz urządzeń do odtwarzania i nagrywania treści wideo zostało sprzedanych w pierwszych dziewięciu miesiącach 2018 roku.
 

- Dostęp do portali typu catch-up, aplikacji lub streamingu i usług na życzenie staje się jeszcze łatwiejszy dla widzów - powiedział Andre Prahl, prezes Deutsche TV-Plattform. - Oprócz wskaźnika penetracji rynku wzrasta również wydajność smart TV. Na przykład najnowsze funkcje standardu HbbTV, w rozwoju którego Deutsche TV-Plattform była zaangażowana od samego początku, otwierają ogromny potencjał dla całej branży medialnej i oferują prawdziwą wartość dodaną dla widzów i klientów.

Nowe modele biznesowe i dalszy rozwój standardu HbbTV są w porządku obrad konferencji HbbTV Symposium and Awards 2018, organizowanej wspólnie przez HbbTV Association i Deutsche TV-Plattform (14-15 listopada, Berlin). Wśród innych tematów omówione zostaną nowe formy reklamy (interaktywna, adresowalna), a także HbbTV Operator Applications (OpApp), umożliwiające operatorom platform tworzenie własnego interfejsu użytkownika w celu zapewnienia widzom jednolitej telewizji na wszystkich urządzeniach.

Źródło: broadbandtvnews.com 

Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy.




Więcej z kategorii HbbTV


reklama
reklama
reklama
HOLLEX.PL - Twój sklep internetowy

Stojak ścienny regulowany 60-100cm

stojak ścienny boczny, ocynkowany

129 zł Więcej...

Odbiornik DVB-T/T2/C AB TereBox 2T HEVC

Najnowszy hybrydowy (naziemno- kablowy) odbiornik DVB-T/T2/C (bez LAN) z MPEG-4/H.264...

119 zł Więcej...

Mini PC Homatics BOX Q

Homatics BOX Q to najpotężniejszy odtwarzacz multimedialny 4K na rynku...

319 zł Więcej...