Prosimy o wyłączenie blokowania reklam i odświeżenie strony.
The Store to dwugodzinna nocna usługa z telezakupami, która została sprzedana przez
CBS AMC UK Channel Partnership dla
FreeSports. Dzięki temu nadawca sportowy może zamienić sloty w usłudze
Freeview, przenosząc się z obecnej pozycji 95. na zajmowaną przez
The Store pozycję 64.
Lokalizacja we
Freeview może być zmieniona tylko w przypadku kanałów mających takiego samego właściciela, zgodnie z zasadami określonymi przez
Digital UK, organizację odpowiedzialną za zarządzanie platformą cyfrowej telewizji naziemnej w Wielkiej Brytanii.
FreeSports ujawnił przypadkowo w zeszłym miesiącu na Twitterze wideo promujące usługę na pozycji 64. – aktualnie zajmowanej przez
The Store. Po zauważeniu tego przez portal
a516digital, wpis został szybko usunięty.
The Store był usługą pierwotnie należącą do
ITV w 2013 roku i oferowaną wspólnie z
JML. Współpraca jednak nie wypaliła, ale sam kanał pozostał w ograniczonej formie, zajmując nocny slot
Freeview, aby zachować numer. Kiedy zasady regulujące przydzielanie numerów zostały rozluźnione, to
ITV wykorzystało okazję do sprzedaży usługi dla
CBS AMC UK Channel Partnership, co spowodowało, że
CBS Action mógł przejąć wcześniejszy numer
The Store – pozycję 39. Teraz
FreeSports jest gotowy zrobić to samo.
Badania wykazały, że kanały na wyższych pozycjach mają większy potencjał, aby dotrzeć do widzów przeglądających przewodnik telewizyjny. Choć można łatwo wymieniać się numerami na
Sky UK, to w ramach
Freeview zasady są bardziej restrykcyjne, stąd sprzedaż niewielkich kanałów telezakupowych z jednej firmy do drugiej.
FreeSports wystartował pod koniec sierpnia 2017 roku i szybko zyskał popularność wśród fanów sportu. Jest to kanał ogólnodostępny, założony przez płatny
Premier Sports w Wielkiej Brytanii.
FreeSports nie potwierdził jeszcze, kiedy zamierza wykorzystać swoje prawo do zmiany pozycji we
Freeview.
Materiał chroniony prawem
autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy.