reklama
reklama
SAT Kurier logowanie X
  • Zaloguj
ODBLOKUJ-REKLAMY.jpg

Cyfrowy Polsat: 5,073 mln usług telewizji

dodano: 2018-08-23 10:00 | aktualizacja: 2018-08-23 10:41
autor: Anita Kaźmierska | źródło: Cyfrowy Polsat/satkurier.pl

Cyfrowy Polsat wyniki II kwartał 2018 23 sierpnia br. Grupa Kapitałowa Cyfrowy Polsat S.A. opublikowała swoje wyniki za drugi kwartał 2018 roku. Cyfrowy Polsat zakończył czerwiec br. z 16,699 mln RGU (31.03.2018: 16,579 mln), w tym 13,93 mln usług kontraktowych (31.03.2018: 13,796 mln) i 2,769 mln usług przedpłaconych (31.03.2018: 2,783 mln).

Cyfrowy Polsat wyniki II kwartał 2018


Prosimy o wyłączenie blokowania reklam i odświeżenie strony.
Liczba RGU dla usług kontraktowych telewizji Cyfrowego Polsatu wyniosła 5,028 mln (31.03.2018: 4,984 mln), a dla usług przedpłaconych telewizji 0,06 mln (31.03.2018: 0,075 mln), co dało łącznie 5,073 mln usług telewizji (31.03.2017: 5,06 mln). Grupa miała na koniec czerwca 2018 roku 5,724 mln klientów kontraktowych (31.03.2018: 5,744 mln, co oznacza spadek o 19 tys.).

Podsumowując, w drugim kwartale 2018 roku liczba RGU Cyfrowego Polsatu wzrosła o 119 tys. (liczba usług kontraktowych wzrosła o 134 tys., podczas gdy liczba usług przedpłaconych spadła o 15 tys.). W zakresie usług telewizyjnych liczba usług kontraktowych wzrosła o 43 tys., a przedpłaconych spadła o 15 tys. Sumarycznie liczba RGU dla telewizji Cyfrowego Polsatu wzrosła o 28 tys.

Liczba klientów programu SmartDOM wzrosła w drugim kwartale 2018 roku o 83 tys. do 1,655 mln. Liczba użytkowników usługi telewizyjnej Multiroom wyniosła 1,127 mln (31.03.2018: 1,115 mln, co oznacza wzrost o 12 tys.).


Komunikat prasowy Cyfrowego Polsatu:

Grupa Cyfrowy Polsat zakończyła II kwartał bardzo dobrymi, stabilnymi i zgodnymi z długoterminową strategią wynikami operacyjnymi w obydwu segmentach, a osiągnięte silne wyniki finansowe są wyższe od średniej oczekiwań analityków giełdowych. Przejęcie kontroli nad Netią w maju br. pozwoliło rozpocząć współpracę operacyjną spółek, a nawiązanie strategicznej współpracy i zakup kontrolnego pakietu akcji polskiej spółki Eleven Sports Network wspierają konsekwentny rozwój oferty sportowej Grupy w segmencie premium. Jednocześnie w ramach wszystkich usług Grupy Polsat ruszyła sprzedaż ofert z pakietem Polsat Sport Premium z rozgrywkami Ligi Mistrzów i Ligi Europy UEFA.

Najważniejsze dane operacyjne za II kwartał 2018 roku
  • Coraz więcej klientów korzysta z ofert wiązanych – skuteczna realizacja strategii multiplay:
    - Systematyczny wzrost liczby klientów usług wiązanych − o 281 tys. (20%) r/r do 1,66 mln (co stanowi 28,9% bazy klientów kontraktowych).
    - Do 4,94 mln wzrosła liczba usług posiadanych przez tę grupę klientów.
    - Miało to wypływ na obniżenie wskaźnika churn do bardzo niskiego poziomu wynoszącego 8,3% w skali roku.
  • Regularny przyrost liczby usług kontraktowych – o 510 tys. r/r – do 13,9 mln (stanowią one 83,4% wszystkich świadczonych usług):
    - Kolejny kwartał wzrostu liczby usług telefonii komórkowej − o 287 tys. r/r do 7,1 mln, co wynika z korzystnego wpływu strategii multiplay, dobrego przyjęcia przez klientów nowych, prostych taryf Plusa wprowadzonych w lutym br. oraz wysokiej sprzedaży w segmencie B2B (rozwiązania m2m).
    - Dzięki dobrej sprzedaży podstawowych pakietów, jak i usług dodatkowych (Multiroom i płatne usługi OTT), łączna liczba kontraktowych usług płatnej telewizji wzrosła r/r o 192 tys., przekraczając poziom 5 mln.
    - Baza usług Internetu zwiększyła się o 31 tys. r/r i wynosi 1,8 mln. W pierwszym półroczu klienci detaliczni Cyfrowego Polsatu i sieci Plus przetransferowali 448 PB danych.
  • Stabilna baza ponad 5,7 mln klientów kontraktowych:
    - Wzrost wskaźnika nasycenia usługami przypadającymi na klienta – o 5,2% r/r, a każdy z nich posiadał średnio 2,43 usługi z portfolio Grupy.
    - Średni przychód od klienta kontraktowego (ARPU), liczony zgodnie z aktualnie obowiązującym standardem raportowania MSSF 15, wzrósł o 2,1% do poziomu 82,9 zł pomimo negatywnego wpływu regulacji Roam like at home. Przy czym spółka oczekuje, iż jest to ostatni kwartał, w którym nowa regulacja miała negatywny wpływ na wskaźnik ARPU.
  • Stabilna baza prepaid na poziomie 2,8 mln usług odzwierciedla rzeczywistą liczbę użytkowników tej usługi.
    - Wysoki, stabilny poziom ARPU usług prepaid wynoszący 20,4 zł.
  • Kanały Grupy Telewizji Polsat pozostawały w czołówce rynku oglądalności w grupie komercyjnej zarówno w II kwartale, jak i I półroczu, osiągając w II kwartale wynik 24,2% (11,2% kanału głównego oraz 13% kanałów tematycznych) pomimo przejściowego wpływu transmisji z Mistrzostw Świata w Piłce Nożnej Rosja 2018 na otwartych antenach publicznego nadawcy, oraz 24% w całym półroczu (11,5% dla anteny głównej i 12,5% dla kanałów tematycznych), co jest zgodne z długoterminową strategią Grupy.
  • Przychody Grupy Telewizji Polsat z reklamy telewizyjnej i sponsoringu wzrosły w II kwartale o 4,5% rok do roku i wyniosły 321 mln zł, dzięki czemu udział Grupy w rynku reklamy TV osiągnął 26,7 %, a w I półroczu zanotowały wzrost o 9,1% do 591 mln zł, zapewniając udział w rynku na poziomie 26,8%.
 

– Nasza Grupa konsekwentnie kontynuuje strategię rozwoju w obszarze ofert łączonych, o czym najlepiej świadczy blisko 1,7 mln klientów multiplay, którzy połączyli już ok. 5 mln naszych usług. Jednocześnie nasz biznes skutecznie wspierają strategiczne akwizycje − mówi Tobias Solorz, Prezes Zarządu, Cyfrowy Polsat S.A. i Polkomtel Sp. z o.o. - Przejęcie kontroli nad Netią umożliwiło naszym spółkom szybkie rozpoczęcie współpracy operacyjnej w kluczowych obszarach. Przede wszystkim szybki Internet stacjonarny Netii wzbogacił ofertę cieszącego się niesłabnącym zainteresowaniem klientów programu smartDOM, a produkty Netii wchodzą wkrótce do kolejnych punktów sprzedaży naszej Grupy. Z kolei oferta telewizyjna Netii została poszerzona o nowe programy Telewizji Polsat i pakiet z rozgrywkami Ligi Mistrzów i Ligi Europy UEFA, a obydwie firmy dzięki tym zmianom zyskały dodatkowe atrybuty komunikacyjne. Nie bez znaczenie pozostaje także zakup większościowego pakietu akcji w spółce Eleven Sports Network, która posiada szeroki dostęp do wielu atrakcyjnych praw sportowych i prowadzi cztery bardzo szybko rozwijające się na rynku polskim kanały telewizyjne, a także wprowadzenie ofert z Ligą Mistrzów i Ligą Europy UEFA w Cyfrowym Polsacie, sieci Plus i IPLI oraz uruchomienie transmisji z tych rozgrywek w ostatni wtorek.

Dane operacyjne segmentu usług świadczonych dla klientów indywidualnych i biznesowych

 

II kwartał

 

2018

2017

Zmiana %

Łączna liczba RGU
(kontraktowe+przedpłacone)

16 698 622

16 273 840

2,6 %

USŁUGI KONTRAKTOWE

 

 

 

Łączna liczba RGU na koniec okresu, w tym:

13 929 804

13 419 539

3,8%

Płatna telewizja, w tym:

5 027 520

4 835 534

4,0%

Multiroom

1 127.285

1 058 982

6,4%

Telefonia komórkowa

7 098 239

6 810 999

4,2%

Internet

1 804 045

1 773 006

1,8%

Liczba klientów kontraktowych w tym:

5 724 492

5 819 386

-1,6%

klienci ofert multiplay

1 655 112

1 384 282

20,4 %

 

 

 

 

ARPU na klienta1) [PLN]

82,9

81,2

2,1%

Churn na klienta

8,3%

8,6%

-0,3 p.p.

Wskaźnik nasycenia RGU na jednego klienta

2,43

2,31

5,2%

USŁUGI PRZEDPŁACONE

 

 

 

Łączna liczba RGU na koniec okresu, w tym:

2 768 818

2 854 301

-3,0%

Płatna telewizja

59 722

57 183

4,4%

Telefonia komórkowa

2 545 749

2 616 592

-2,7%

Internet

163 347

180 526

-9,5%

ARPU na RGU prepaid1) [PLN]

20,4

20,5

-0,5%

1) ARPU skalkulowane zgodnie z aktualnie obowiązującym standardem raportowania MSSF 15.
 

– W telewizji to kolejny bardzo udany dla nas okres. W drugim kwartale wyniki oglądalności kanałów Grupy Polsat były zgodne z naszą długoterminową strategią mimo transmisji przez nadawcę publicznego wydarzenia sportowego o silnym wpływie rynkowym – Mistrzostw Świata w Piłce Nożnej Rosja 2018. Podobne, stabilne wyniki oglądalności osiągnęliśmy w całym pierwszym półroczu, w którym nasze przychody z reklamy i sponsoringu, wsparte szybką realizacją synergii z nowo nabytymi kanałami, rosły nawet nieco szybciej niż dynamicznie rozwijający się w tym roku rynek – mówi Maciej Stec, Członek Zarządu, Cyfrowy Polsat S.A., Telewizja Polsat Sp. z o.o.

Dane operacyjne segmentu nadawania i produkcji telewizyjnej

 

II kwartał

I półrocze

 

 

2018

2017

Zmiana

p.p./%

2018

2017

Zmiana

p.p./%

Udział w oglądalności1,
w tym:

24,16%

24,25%

-0,09 p.p.

24,03%

23,90%

0,13 p.p.

POLSAT (kanał główny)

11,14%

12,61%

-1,47 p.p.

11,54%

12,66%

-1,12 p.p.

Kanały tematyczne

13,01%

11,64%

-1,37 p.p.

12,49%

12,24%

0,25 p.p.

Przychody z reklamy
i sponsoringu
2

(mln PLN)

321

307

4,5%

591

541

9,1%

Udział w rynku reklamy3

26,7%

27,6%

-0,9 p.p.

26,8%

26,7%

0,1 p.p.

 

 

 

 

 

 

 

Wydatki na reklamę telewizyjną na rynku4

(mln PLN)

1 204

1 115

7,9%

2 203

2 027

8,7%

1 NAM, udział w oglądalności w grupie wszyscy 16-49 lat, cała doba, uwzględniając oglądalność Live+2 (oglądalność z dnia emisji i z 2 kolejnych dni w ramach tzw. Time Shift Viewing), z uwzględnieniem kanałów Eleven (od czerwca 2018), z wyłączeniem kanałów partnerskich: Polsat Viasat Explore, Polsat Viasat Nature, Polsat Viasat History, JimJam, CI Polsat;
2 Przychody z reklamy i sponsoringu Grupy Telewizji Polsat wg definicji Starcom;
3 Szacunki własne na podstawie wstępnych danych Starcom;
4 Starcom, dane wstępne, reklama sportowa i sponsoring;


Najważniejsze dane finansowe za II kwartał 2018 r.
  • Silne wyniki finansowe Grupy (zgodnie z aktualnie obowiązującym standardem raportowania MSSF 15 oraz z uwzględnieniem konsolidacji Netii od 22 maja 2018 roku; dane historyczne za 2017 r. także według MSSF 15):
    - przychody: 2,603 mld zł (wzrost o 7,5% r/r),
    - EBITDA: 946 mln zł (wzrost o 3,5% r/r),
    - marża EBITDA: 36,4%,
    - zysk netto: 231,4 mln zł,
    - wolne przepływy pieniężne za okres 12 miesięcy: 1,411 mld zł,
    - wskaźnik całkowitego zadłużenia netto/EBITDA LTM: 2,91x.
  • Rosnące wyniki finansowe segmentu usług świadczonych klientom indywidualnym i biznesowym (zgodnie z aktualnie obowiązującym standardem raportowania MSSF 15 oraz z uwzględnieniem konsolidacji Netii):
    - przychody: 2,248 mld zł,
    - EBITDA: 795,2 mln zł,
    - marża EBITDA: 35,4%.
  • Bardzo dobre wyniki segmentu nadawania i produkcji telewizyjnej (zgodnie z aktualnie obowiązującym standardem raportowania MSSF 15):
    - przychody: 412 mln zł,
    - EBITDA: 151 mln zł,
    - marża EBITDA: 36,6%.
Wyniki finansowe Grupy Cyfrowy Polsat 1)

mln PLN

II kwartał 2018

II kwartał 2017

zmiana r/r

Przychody

2 603

2 421

7,5%

EBITDA

946

915

3,5%

Marża EBITDA

36,4%

37,8%

-1,4 p.p.

1) Zgodnie z aktualnie obowiązującym standardem raportowania MSSF 15. Skonsolidowane sprawozdanie finansowe za okres 6 miesięcy zakończony 30 czerwca 2018 r. oraz szacunki własne w odniesieniu do II kwartału 2017. Konsolidacja wyników spółki Netia od 22.05.2018 r.
 
Wyniki finansowe segmentu nadawania i produkcji telewizyjnej 1)

mln PLN

II kwartał 2018

zmiana r/r

Przychody ze sprzedaży

412

6%

Koszty operacyjne2)

262

12%

EBITDA

151

-3%

Marża EBITDA

36,6%

-3,4 p.p.

1) Zgodnie z aktualnie obowiązującym standardem raportowania MSSF 15
2) Koszty nie uwzględniają amortyzacji, utraty wartości i likwidacji

 

– To kolejny kwartał zmian, ponieważ nie tylko publikujemy wyniki zgodnie z nowym standardem raportowania MSSF 15, ale także od 22 maja konsolidujemy wyniki spółki Netia. Wyniki całej Grupy są silne, zdrowe i przewyższają średnią prognoz analityków. Na bardzo wysokim poziomie pozostają nasze wolne przepływy pieniężne, co daje nam komfort w realizowaniu założonej strategii biznesowej i planów inwestycyjnych, a jednocześnie utrzymania pod kontrolą naszego zadłużenia – mówi Katarzyna Ostap-Tomann, Członek Zarządu ds. Finansowych, Cyfrowy Polsat S.A., Polkomtel Sp. z o.o., Telewizja Polsat Sp. z o.o. - W segmencie usług świadczonych klientom indywidualnym i biznesowym, zgodnie z naszymi wcześniejszymi zapowiedziami, był to czwarty kwartał, na wyniki którego wyraźny negatywny wpływ miała regulacja Roam like at home. Czynnik ten powinien tracić na znaczeniu w przyszłości. Z kolei wynik EBITDA segmentu nadawania i produkcji telewizyjnej jest stabilny pomimo przejściowej presji wynikającej z emisji na otwartych kanałach nadawcy publicznego Mistrzostw Świata w Piłce Nożnej Rosja 2018.



Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy.




Więcej z kategorii Polsat Box


reklama
reklama
reklama
HOLLEX.PL - Twój sklep internetowy

Odbiornik Octagon SF8008 Supreme Combo UHD 4K 1xDVB-S2X 1xDVB-T2/C

Octagon SF8008 Supreme Combo UHD 4K DVB-S2X, DVB-T2 - odbiornik...

559 zł Więcej...

Odbiornik Spycat Mini V2

Spycat Mini V2  - mały, tani odbiornik satelitarny HD w...

219 zł Więcej...

Odbiornik Vu+ UNO 4K SE S2X FBC Multistream

Vu+ UNO 4K SE - najnowsza wersja tunera 4K od...

1 230 zł Więcej...