Rozmiar, jakość obrazu i właśnie smart są kluczowymi czynnikami wpływającymi na popyt konsumentów. To oczywiste: urządzenia mobilne są kompatybilne z telewizorami, nie zabiją ich. Biorąc pod uwagę dzisiejsze doświadczenia z telewizją, powiedziałbym, że kino straciło swoją technologiczną przewagę. Telewizja to nowe kino!
- powiedział Jens Heithecker, dyrektor wykonawczy IFA Berlin.
Obok smartfonów, telewizory nadal są topowym produktem dla konsumentów w cyfrowym świecie. Podejście konsumenta polega na tym, aby mieć zarówno mały ekran - smartfon i duży ekran - telewizor
- powiedział Juergen Boyny, starszy wiceprezes Consumer Electronics POS w GfK.
Konsumenci odkrywają inteligentny dom.
Na rynku znanym z długowieczności swoich produktów inteligentne urządzenia zaczynają mieć wpływ.
Inteligentne urządzenia i urządzenia Internetu rzeczy (IoT) dla Smart Home odnotowują trzycyfrowy wzrost, ponieważ konsumenci wreszcie zaczynają wierzyć przemysłowej wizji podłączonego domu. To szczególnie widać w Stanach Zjednoczonych, gdzie mimo sceptycyzmu konsumentów nadal jest największym rynkiem urządzeń smart.
Należy jednak również spojrzeć na Daleki Wschód, ponieważ jeśli chodzi o kupowanie inteligentnych urządzeń do domu, to konsumenci w Chinach, Korei i Japonii nadadzą tempo, szczególnie w porównaniu z kupującymi w Europie Zachodniej. Niespodzianka na rynku to... Iran, gdzie inteligentne lodówki i pralki są niezwykle popularne.
To może nie być zaskoczeniem, ponieważ 2 lata temu GfK zauważył, że konsumenci w Chinach są najbardziej entuzjastycznie nastawieni do zapowiedzi Smart Home, 75 proc. twierdziło wówczas, że wpłynie to na ich życie. W Stanach Zjednoczonych tylko 51 proc. konsumentów podzielało ten optymizm, podczas gdy w Japonii tylko 19 proc. wierzyło w Smart Home.
Branża technologiczna wciąż ma wiele do zrobienia. Zaledwie 16 proc. konsumentów twierdzi, że „dużo wie" na temat inteligentnych domów. Jednak my w IFA wierzymy, że - podobnie jak w przypadku smartfonów jakieś 5 czy 6 lat temu - technologia zbliża się do punktu zwrotnego, w którym naprawdę możemy się spodziewać prawdziwego startu
- powiedział Jens Heithecker, dyrektor wykonawczy IFA Berlin.
Szczególnie wprowadzenie urządzeń ze sztuczną inteligencją (AI) może być prawdziwym sposobem na zmianę wizerunku inteligentnego domu. Oprócz bardziej wygodnego sposobu kontrolowania urządzeń z dowolnego miejsca, AI pozwala również na łatwiejszą instalację i najnowocześniejsze połączenia. Dodatkowo, wraz z wejściem na ten obszar dużych marek i gigantów technologicznych, konsumenci będą bardziej pewni siebie i entuzjastycznie nastawieni do inwestowania w tę technologię
- powiedział Arndt Polifke, wiceprezes Global Telecom PoS Service w GfK.
VR/AR: rynek w poszukiwaniu swoich konsumentów.
Rzeczywistość wirtualna i rzeczywistość rozszerzona nadal wykazują wielkie możliwości, ale cierpią z powodu dylematu jajka i kury.
Rynek Virtual Reality i Augmented Reality nadal tkwi w tym samym miejscu, ponieważ konsumenci czekają na treści i aplikacje, które sprawią, że technologia stanie się „koniecznością", a nie zabawką. Rynek jest również wysoce spolaryzowany - dzieli się na tańsze uchwyty VR na smartfona oraz znacznie droższe wirtualne wyświetlacze VR, które są powiązane z komputerem lub konsolą do gier.
Intrygujące, że głównymi klientami obu technologii są firmy, które kupują te urządzenia w celu wykorzystania w konkretnym biznesie. Kolejnym zaskakującym spostrzeżeniem jest to, że główny kanał sprzedaży stanowią normalne sklepy offline. Sugeruje to, że do rzeczywistości wirtualnej kupujących przyciąga rzeczywiste doświadczenie. Jak dotąd AR jest wciąż zbyt małym rynkiem, aby opisać zachowanie konsumentów.
VR boryka się z problemem jajka i kury. Konsumenci zaczną kupować urządzenia, gdy pojawią się dobre treści. Dobre treści zaczną się pojawiać, kiedy konsumenci zaczną kupować urządzenia. Podczas gdy rynek konsumencki stoi w miejscu, zastosowania biznesowe będą prawdopodobnie główną siłą napędową rynku
- powiedział Jens Heithecker, dyrektor wykonawczy IFA Berlin.
Mini PC Homatics Dongle G Google TV
Homatics Dongle G to odtwarzacz multimedialny 4K o kompaktowej konstrukcji...
269 zł Więcej...Konwerter Unicable II Inverto 32 tunery (5520) EVOBOX
Konwerter Unicable II marki Inverto pozwala na jednoprzewodową (szeregową) transmisję...
219 zł Więcej...Odbiornik Octagon SF8008 Supreme Combo UHD 4K 1xDVB-S2X 1xDVB-T2/C
Octagon SF8008 Supreme Combo UHD 4K DVB-S2X, DVB-T2 - odbiornik...
529 zł Więcej...