reklama
reklama
SAT Kurier logowanie X
  • Zaloguj
ODBLOKUJ-REKLAMY.jpg

IFA Tech Trends 2018 w elektronice użytkowej

dodano: 2018-01-25 16:28 | aktualizacja: 2018-01-31 10:15
autor: Janusz Sulisz / Anita Kaźmierska | źródło: IFA/satkurier.pl

IFA Niedawno opublikowany raport IFA Tech Trends może stanowić dobry punkt odniesienia jeśli chodzi o nowe produkty i trendy w elektronice użytkowej. Czego poszukują konsumenci? Na rynku elektroniki użytkowej coraz ważniejsze stają się produkty klasy premium, konsumenci odkrywają zalety inteligentnego domu, a rzeczywistość wirtualna cierpi na dylemat jajka i kury. Rządzą coraz lepsze smartfony, podczas gdy tablety tracą na zainteresowaniu. Za to telewizory mają coraz większe ekrany.

IFA2018_trends_760px.jpg


Prosimy o wyłączenie blokowania reklam i odświeżenie strony.
Produkty premium nadal zasilają szeroką gamę segmentów rynku elektroniki użytkowej, niezależnie od tego, czy chodzi o smartfony, telewizory czy wearables - tak wynika z pierwszej edycji raportu IFA Tech Trends.

Raport IFA Tech Trends jest oparty o dane GfK, światowego lidera w zakresie informacji rynkowych i konsumenckich, a także o analizy zespołu IFA Berlin, największej na świecie wystawy elektroniki konsumenckiej, zarówno pod względem liczby odwiedzających, jak i liczby zawieranych transakcji.

Oto kluczowe trendy w branży elektroniki użytkowej w 2018 roku:

1. Telefony klasy premium przyczynią się do dużych wzrostów na rynku smartfonów, a urządzenia wearables (ubieralne) staną się wreszcie siłą napędową.

2. Minął szczyt zainteresowania tabletami - teraz czeka je spadek sprzedaży, podczas gdy zyskają ultracienkie komputery przenośne.

3. Największe zainteresowanie telewizorami z dużym ekranem będzie w Chinach, a nie w USA.

4. Konsumenci odkryją możliwości inteligentnego domu.

5. Kupujący urządzenia wirtualnej rzeczywistości (VR) będą woleli robić zakupy offline w sklepach fizycznych niż online w Internecie.

 

Rynek elektroniki użytkowej jest bardziej dynamiczny niż kiedykolwiek wcześniej. Jednak pośród wszystkich premier produktów i wydarzeń branżowych łatwo zapomnieć o wielkich trendach. Co najważniejsze, łatwo stracić z oczu rzeczywiste zachowania konsumentów. Właśnie dlatego opublikowaliśmy IFA Tech Trends, aby zaoferować aktualny wgląd na rynek, by pokazać, co naprawdę się dzieje w sklepach internetowych i sklepach stacjonarnych (offline)

- powiedział Jens Heithecker, dyrektor wykonawczy IFA Berlin.

Smartfony nadal ustanawiają rekordy sprzedaży.
Telefony klasy premium spowodują duże wzrosty na rynku smartfonów, a urządzenia wearables staną się wreszcie siłą napędową.

Rynek smartfonów nadal ustanawia rekordy: w 2017 roku producenci sprzedali 1,478 mld sztuk telefonów komórkowych ze średnią ceną 323 dol. za sztukę. Największą sprzedaż notuje się w krajach rozwijających się oraz w Europie Środkowej i Wschodniej. Natomiast w Ameryce Północnej, Europie Zachodniej i rozwiniętych krajach azjatyckich królują telefony premium - z większymi ekranami, większą pamięcią i mocą obliczeniową, dłuższym czasem pracy na baterii, szybszym ładowaniem i funkcjami, takimi jak lepsza ochrona przed wodą i wstrząsami.

Na rozwiniętych rynkach niezwykle popularne są telefony z funkcjami zaprojektowanymi specjalnie dla osób starszych, podczas gdy na rynkach takich jak Rosja i Indie sprzedaż tanich smartfonów nadal zyskuje na znaczeniu.

Rok 2017 był rokiem, w którym urządzenia wearables zaczęły przybierać na sile.
Liderami są tu smartwatche, które wypierają podstawowe urządzenia typu fitness tracker. Wartą uwagi kategorią są earables - słuchawki douszne, które mają czujniki i mnóstwo pamięci dla muzyki. Kolejne popularne segmenty to urządzenia z wbudowaną łącznością i GPS, aby lokalizować dzieci lub seniorów (jest to szczególnie popularne w Azji, gdzie jedna trzecia sprzedawanych urządzeń wearables to właśnie takie lokalizatory). W Europie popyt na urządzenia wearables jest wyższy o ponad 23 proc. (i o 35 proc. pod względem wartości), przy podobnych wskaźnikach wzrostu w Azji.
 

Smartfony wciąż cieszą się największą sprzedażą, ale rok 2018 może być również rokiem urządzeń wearables, ponieważ te urządzenia osiągają równowagę między kosztami, funkcjami i użytecznością. Najbardziej fascynującym aspektem tego rynku jest to, że tak wiele różnych branż oferuje swoje podejście do tej kategorii - od producentów telefonów komórkowych, przez specjalistów w dziedzinie opieki zdrowotnej, do producentów tradycyjnych zegarków

- powiedział Jens Heithecker, dyrektor wykonawczy IFA Berlin.

W krajach takich jak Niemcy spostrzeżenia GfK pokazują, że smartwatche mają ogromny wpływ na sprzedaż tradycyjnych zegarków. Na przykład, widzimy, że w przedziale cenowym 300-500 euro więcej niż co drugi zegarek sprzedany do tej pory w 2017 roku był połączony z siecią lub smart. Wygląda na to, że smartwatche są swego rodzaju substytutem tradycyjnych zegarków, ponieważ rynek tych drugich się kurczy

- powiedział dr Jan Wassmann, globalny analityk ds. nowych produktów w GfK.

Czy osiągnęliśmy szczytowy moment dla tabletów?
Popyt konsumpcyjny na tablety spadł o 18 proc. w 2017 roku i prawdopodobnie nadal będzie spadać w 2018 roku.

Wzrost popularności tabletów i spadek liczby komputerów PC były wielką technologiczną zmianą sprzed kilku lat, ale teraz wydaje się, że osiągnęliśmy „szczyt dla tabletów". W ciągu ubiegłego roku sprzedaż detaliczna tabletów spadła o 18 proc. w porównaniu z ubiegłym rokiem (styczeń-październik). Było to spowodowane przede wszystkim gwałtownym spadkiem na rynkach wschodzących, które stanowią 34 proc. popytu na komputery (komputery stacjonarne, laptopy i tablety).

Spadek na rynku tabletów zbiega się z powolnym ożywieniem sprzedaży komputerów osobistych - po latach spadków. Wyniki sprzedaży notebooków nieznacznie się poprawiły - spadek wyniósł „tylko" 7 proc. w porównaniu z ubiegłym rokiem - i były mocno wspierane przez wzrost sprzedaży notebooków z ekranem dotykowym i urządzeń ultracienkich. Ultracienkie notebooki stanowią 10 proc. globalnego popytu detalicznego (z wyłączeniem Ameryki Północnej) na urządzenia komputerowe, szczególnie napędzanego przez Europę Zachodnią i APAC.

Nie można popełnić błędu.
Tablety są nadal bardzo popularne, a dla wielu konsumentów są urządzeniem typu „on the go" do konsumpcji mediów np. w podróży, ale wzrost segmentu został zatrzymany.
 

Wraz z rosnącą penetracją rynku dla tabletów zorientowanych na media i zmniejszającym się popytem na tę kategorię, coraz bardziej popularne stają się urządzenia zorientowane na przetwarzanie danych. Ma to miejsce zwłaszcza w rozwiniętych regionach, gdzie istotny jest również design ultracienkich notebooków. Tablety hybrydowe są tylko częściowo w stanie zatrzymać negatywny trend dla tabletów na całym świecie

- powiedziała Carolin Weinmann, globalny analityk w GfK.


Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy.




Więcej z kategorii Analizy rynkowe


Informacje
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
HOLLEX.PL - Twój sklep internetowy

Mini PC Smart TV 4K BOX Zehnder KP-1

Zehnder KP-1 to najnowszy odtwarzacz multimedialny 4K firmy ZEHNDER z...

259 zł Więcej...

Odbiornik Vu+ DUO 4K SE S2X FBC

Vu+ DUO 4K SE - najnowszy odbiornik Ultra HD 4K...

1 690 zł Więcej...

Antena Olympia BX 1000+LTE Combo V/H

Nowoczesna antena szerokopasmowa BX 1000+ Olympia Combo. Zaprojektowana do w...

120 zł Więcej...