Prosimy o wyłączenie blokowania reklam i odświeżenie strony.
Przez pierwszą połowę piłkarskiego sezonu 2017/18
oglądalność Eleven Sports w Polsce wzrosła głównie dzięki popularności niemieckiej Bundesligi i hiszpańskiej LaLiga Santander. Według pomiarów Nielsena mecze tych lig zajmowały najwyższe miejsca wśród spotkań piłkarskich pokazywanych przez Eleven Sports, a kanały nadawcy plasowały się w ścisłej czołówce w weekendowych notowaniach stacji sportowych w grupie wiekowej 16-49.
Eleven Sports nabyło prawa do transmitowania dwóch najwyższych klas rozgrywek ligi niemieckiej w tym roku. W pierwszej połowie bieżącego sezonu kanały nadawcy pokazały prawie 100 meczów Bundesligi oraz niemiecki Supercup.
Największe zainteresowanie wzbudził Der Klassiker, czyli spotkanie Borussia Dortmund – FC Bayern Monachium. Według danych dostarczonych przez Nielsena ten numer 1 listopadowej piłkarskiej ramówki Eleven Sports przyciągnął przed ekrany w sumie około
420 tys. widzów (nie uwzględniając użytkowników serwisów online).
W odpowiedzi na dużą popularność Bundesligi wśród widzów w przyszłym roku Eleven Sports wzbogaci swoją ramówkę o
dodatkowe programy związane z tymi rozgrywkami. Każdego miesiąca stacja będzie emitować wywiad z wybranym zawodnikiem ligi, a najnowsze informacje z niemieckich stadionów znajdą się w nowym codziennym programie z wiadomościami sportowymi.
Nowe elementy ramówki uzupełnią bogatą oprawę rozgrywek Bundesligi w Eleven Sports, który jako pierwszy nadawca w Polsce oferuje widzom tak dużo programu własnej produkcji związanego z transmisjami ligi niemieckiej. W każdej kolejce komentatorzy i eksperci stacji omawiają wydarzenia na boisku w studio w Warszawie. W tym sezonie 10 spotkań było relacjonowanych prosto ze stadionów, a podczas 3 z nich Eleven Sports nadawało swoje studio na żywo prosto z murawy boiska.
Programy studyjne własnej produkcji są ważnym elementem ramówki Eleven Sports i są traktowane przez większość widowni jako nieodłączna część sportowego spektaklu. 50% widzów oglądających spotkania piłkarskie zasiada przed telewizorami już podczas przedmeczowego studia; 90% zostaje przed nimi, aby posłuchać analiz ekspertów po pierwszej połowie, a 60% ogląda studio po zakończeniu transmisji.
W swoich planach na 2. połowę sezonu Eleven Sports ma również pokazanie kilkunastu meczów Bundesligi w natywnym 4K w kanale Eleven Sports 1, którego wersja w najwyższej jakości obrazu obecnie dostępna jest dla abonentów Orange TV.
Kupując prawa do transmitowania rozgrywek Bundesligi byliśmy przekonani, że będzie ona jednym z największych atutów naszej ramówki. Wyniki oglądalności w pierwszej połowie potwierdziły, że nasze oczekiwania były słuszne. Jesteśmy również bardzo zadowoleni ze wzorowo układającej się współpracy z Bundesligą, dzięki której możemy zaoferować polskim kibicom atrakcyjnie ‘opakowane’ mecze oraz kontakt z futbolem wykraczający poza propozycje tradycyjnej telewizji
– powiedział Krzysztof Świergiel, Dyrektor Zarządzający ELEVEN SPORTS w Polsce.
Bliska współpraca Eleven Sports z Bundesligą nie kończy się na wydarzeniach pokazywanych na antenie telewizyjnej. We wrześniu, w ramach Bundesliga Legends Tour, Warszawę odwiedził jeden z najlepszych piłkarzy w historii Bundesligi, Lothar Matthäus. W ramach zainicjowanej przez Bundesligę wizyty wystąpił w Eleven Sports jako gość specjalny studia towarzyszącego transmisji meczu FC Bayern Monachium – VfL Wolfsburg, uczestniczył w zorganizowanym przez stację spotkaniu z kibicami oraz odwiedził widzów oglądających mecz na wielkim ekranie przed jej siedzibą.
W oczekiwaniu na 2. połowę sezonu, która
w kanałach Eleven Sports zostanie zainaugurowana 12 stycznia meczem Bayer 04 Leverkusen – FC Bayern Monachium, stacja bierze udział w kampanii Bundesligi
#ShowYourColors. Akcja wystartowała tuż po zakończeniu rundy jesiennej i będzie trwała do końca zimowej przerwy w rozgrywkach. Jej celem jest zachęcenie widzów do dzielenia się swoimi przeżyciami związanymi z futbolem, a zwłaszcza z kibicowaniem ulubionej drużynie. Dla polskich fanów piłki niemieckiej Bundesliga przygotowała niespodziankę –
konkurs, w którym można wygrać wyjazd dla dwóch osób na wybrany przez siebie mecz.
Materiał chroniony prawem
autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy.