reklama
reklama
SAT Kurier logowanie X
  • Zaloguj
ODBLOKUJ-REKLAMY.jpg

BLOG: Czy nowe kanały TVP odniosą sukces?

dodano: 2017-08-28 23:51 | aktualizacja: 2017-08-29 10:25
autor: Daniel Gadomski | źródło: satkurier.pl

TVP Jeśli Telewizja Polska zdecyduje się uruchomić dwie stacje muzyczne, to wejdzie na bardzo trudny rynek. W Polsce mamy bowiem rekordowo dużo kanałów muzycznych.

Telewizja Polska TVP siedziba


Prosimy o wyłączenie blokowania reklam i odświeżenie strony.
TVP Muzyka i TVP Klasyka - tak według Wirtualnych Mediów mają nazywać się dwa nowe kanały tematyczne nadawcy publicznego. Choć z przecieków wynika, że pierwsza ze stacji ma prezentować m.in. scenę alternatywną, to obawiam się konkurencji dla Polo TV. Przez część widzów telewizja publiczna jest bowiem oskarżana o promowanie Zenona Martyniuka, znanego z przeboju „Przez twe oczy zielone”.

Jeśli TVP chce zarobić na nowym kanale, to będzie musiała pójść w komercję i disco polo. Wyniki Polo TV pokazują, że w kraju jest zapotrzebowanie na takie treści. TVP posiada też bogate archiwum imprez plenerowych, sylwestrów i koncertów, które będzie mogła spokojnie „sprzedać” na nowej antenie. Do tego być może jakieś powtórki teleturniejów „Jaka to melodia”, „Szansa na sukces”, „Śpiewające fortepiany”, „The Voice of Poland” i kanał gotowy.

Jeśli TVP Muzyka trafi do naziemnej telewizji cyfrowej, to może zbliżyć się do 0,8 proc. udziału w rynku. Lider Polo TV miał w lipcu br. nawet 0,93 proc. udziału w rynku. Niektórzy marzą o powrocie do idei kanału Tylko Muzyka, którego nadawca publiczny oferował pod koniec lat 90. Wyniki Kino Polska Muzyka (0,05 proc. - Nielsen Audience Measurement za Wirtualnymi Mediami) pokazują jednak, że nawet polskie hity sprzed lat nie cieszą się ogromną popularnością.

Pewien potencjał jednak jest, co pokazują wyniki słuchalności stacji radiowych. Grające polską muzykę Radio Wawa miało od maja do lipca br. 1,3 proc. udziału w rynku, czyli pół procent więcej niż w tym samym okresie zeszłego roku. Nieco słabiej radziły sobie rozgłośnie z muzyką klasyczną. RMF Classic miał 0,8 proc. udziału w rynku, a Dwójka 0,4 proc. (dane Radio Track Millward Brown za Wirtualnymi Mediami). Fani muzyki klasycznej to mniejsza ale dość wierna grupa odbiorców niż w przypadku popowych rytmów. Pokazały to protesty niektórych abonentów, kiedy po fuzji n i Cyfry+ w ofercie nie znalazł się kanał Mezzo. W grudniu 2013 roku operator jednak posłuchał klientów i wprowadził stację do oferty. Teraz amatorzy muzyki klasycznej mogą zyskać darmową telewizję z koncertami od nadawcy publicznego. To ociepli nieco wizerunek TVP nadszarpnięty przez politykę i sprawi wrażenie, że pewne elementy misji nadawcy publicznego Telewizja Polska wykonuje. Nie wszystkim telewizjom publicznym eksperymenty z muzyką jednak wychodziły. Hiszpańska TVE w 2010 roku zamknęła uruchomiony w 1994 roku Canal Clásico, który emitował m.in. muzykę poważną i flamenco.


Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy.




Więcej z kategorii Daniel Gadomski


reklama
reklama
reklama
HOLLEX.PL - Twój sklep internetowy

Miernik FindSAT VF-6800 PRO Combo (WS-6944P) DVB-S/S2/T/T2/C2

Miernik dla pomiarów cyfrowych sygnałów satelitarnych DVB-S/S2, DVB-T/T2, DVB-C/C2 w...

439 zł Więcej...

Konwerter Unicable II Inverto 32 tunery (5520) EVOBOX

Konwerter Unicable II marki Inverto pozwala na jednoprzewodową (szeregową) transmisję...

219 zł Więcej...

Odbiornik Octagon SF8008 Supreme Twin UHD 4K 2xDVB-S2X

Octagon SF8008 Supreme Twin UHD 4K 2xDVB-S2X - odbiornik UHD...

569 zł Więcej...