Prosimy o wyłączenie blokowania reklam i odświeżenie strony.
Metoda „na terminal płatniczy”.
Policjanci z Krapkowic przyjęli już pierwsze zgłoszenie o mężczyźnie, który podając się za pracownika firmy obsługującej terminale płatnicze, uzyskuje kody zabezpieczające.
Po ostatnim zgłoszeniu pracowniczki sklepu,
policjanci z Krapkowic ustalili nowy mechanizm oszustwa. Mężczyzna, podając się za przedstawiciela firmy obsługującej terminale płatnicze, skontaktował się telefonicznie ze sklepem. Następnie poprosił o ręczne dokonanie zmiany ustawień w bezgotówkowym terminalu płatniczym. Oszust oświadczył, że nie powiodła się automatyczna aktualizacja oprogramowania i aby urządzenie działało prawidłowo, należy zrobić to ręcznie, według podanych instrukcji. Następnie wydawał pracownicy kolejne polecenia przeprowadzenia zmian w urządzeniu.
Zabezpieczające kody, wydrukowane w trakcie zmieniania ustawień, należało podać mężczyźnie. Po otrzymaniu kodów umożliwiających transakcje bezgotówkowe na łączną kwotę 1900 zł, oszust poinformował pracowniczkę sklepu o zakończeniu aktualizacji oprogramowania. Późniejsze, wielokrotne próby nawiązania połączenia z oszustem oczywiście zakończyły się niepowodzeniem. Numer był już nieaktywny.
Policja ostrzega - to kolejna metoda oszustwa - „na terminal płatniczy”.
Apel policji jest taki, aby pamiętać o podstawowych środkach ostrożności. Nie należy natychmiast wykonywać poleceń osób podających się za konsultantów obsługujących terminale płatnicze. Bezpieczniej jest chwilowo zawiesić rozmowę, by odszukać numer do właściwej firmy zajmującej się obsługą terminala płatniczego.
W przypadku takich telefonów należy również pamiętać, że
banki i inne instytucje nigdy nikogo nie proszą o podanie haseł lub kodów, ani nie zlecają telefonicznie przeprowadzania próbnych transakcji.
Materiał chroniony prawem
autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy.