W pierwszym kwartale, zgodnie z przyjętymi priorytetami, nasze działania koncentrowały się wokół konwergencji i usług światłowodowych. W połowie lutego z powodzeniem wprowadziliśmy ofertę konwergentną Orange Love, która stanowi naszą flagową propozycję dla gospodarstw domowych i drobnych przedsiębiorstw w Polsce oraz jest naszym wyróżnikiem na rynku. Jesteśmy zadowoleni z pierwszych efektów komercyjnych tej oferty. W zdecydowanej większości przypadków, przyłączenia generują dodatkową wartość poprzez dosprzedaż usług. Liczba klientów ofert konwergentnych wzrosła w tym kwartale o ponad 100 tys., tj. o 12 proc. Wśród indywidualnych klientów stacjonarnego Internetu wskaźnik penetracji dla ofert konwergentnych wzrósł do 38 proc. (z 28 proc. rok wcześniej).
Liczba klientów usług światłowodowych zwiększyła się o 29 tys., co prawie dorównało szczytowi komercyjnemu z IV kw. Na koniec marca w zasięgu sieci światłowodowej znajdowało się prawie 1,7 mln gospodarstw domowych. W I kw. zasięg tych usług wzrósł o ponad 200 tys. gospodarstw domowych, z czego ok. 20 proc. przypadło na infrastrukturę innych operatorów. To dowodzi, że jesteśmy otwarci na współpracę i chcemy rozbudowywać sieć w sposób efektywny. Potwierdzamy, że naszym celem w 2017 roku jest objęcie zasięgiem ponad miliona nowych gospodarstw domowych.
Jak podaliśmy w lutym, trwa proces przeglądu średniookresowych planów strategicznych w celu usprawnienia ich realizacji i alokacji zasobów oraz uzyskania większej efektywności. Aktualizację średniookresowej prognozy planujemy przedstawić w lipcu, razem z wynikami drugiego kwartału.