dodano: 2016-11-29 18:55 | aktualizacja:
2016-11-30 08:18
autor: Daniel Gadomski |
źródło: satkurier.pl
Prosimy o wyłączenie blokowania reklam i odświeżenie strony.
Z tej grupy najbardziej żal Canal+ Discovery
Wreszcie amerykański gigant zaprezentował nieco ambitniejsze podejście do dokumentu, bo na antenie kanału nie brakuje bardziej europejskich produkcji. Wydaje się, że
nc+ zbyt późno umieściła
Canal+ Discovery „blisko” pozostałych kanałów dokumentalnych na liście programowej. Pytanie, czy będzie wola, aby utrzymywać dalej stację w paczce
Canal+. Być może lepiej, żeby
Discovery uruchomiło
Discovery Premium i oferowało ambitniejszy kanał dokumentalny wszystkim operatorom. Tak stało się kiedyś z
Discovery TVN Historia, dzisiaj
Discovery Historia.
Canal+ nie do końca wyszedł też eksperyment z
Canal +1 i
Canal+ Seriale. Kiedyś
TVN +1 zakończył nadawanie. Tutaj niewykluczony jest zbliżony scenariusz.
Canal+ Seriale też może zostać zastąpiony przez bardziej tematyczny
Canal+, taki jak
Canal+ Comedy czy
CANAL+ Thriller,
Canal+ Horror. Większość ludzi ogląda dzisiaj seriale w internecie albo na platformach VOD - wideo na życzenie.
Los Orange Sport jest przesądzony
Kanał z końcem roku zniknie z rynku. Nie doszło do skutku przejęcie stacji przez spółkę dziennikarza telewizyjnego Romana Młodkowskiego. Nie udało się też sprzedać kanału nadawcy
Al Jazeera, który w wielu krajach na świecie ma kanały
beIN Sports.
„Czarnym koniem” rynku kanałów sportowych wydaje się być Eleven Sports (0,04 proc. udziału w rynku) i
Eleven (również 0,02 proc.), ostatnio także
Eleven Extra, którego wyników oglądalności nie znamy. Kanały
Eleven Sports Network działają w Polsce od nieco ponad roku.
Orange Sport zamyka się po ośmiu latach. Inny jest też model biznesowy tych stacji sportowych, bo
Eleven są oferowane jako opcja dodatkowo płatna. Z tego samego powodu wysoka nie jest oglądalność
Adventure HD. Jeśli opcję dodatkową wykupiło sporo abonentów platform cyfrowych czy sieci kablowych, to takie kanały mogą z powodzeniem działać na rynku. Pokazuje to przykład kanałów
FilmBox. Kluczowe jest tylko zbudowanie odpowiedniego zasięgu technicznego, co
Eleven już się udało.
Kanały telezakupowe kompletnie w Polsce się nie sprawdziły
Być może dlatego, że w przeciwieństwie do Niemiec czy Włoch pojawiły się już w okresie, kiedy popularność zyskiwała sprzedaż w internecie. Poza tym treści telezakupowe są retransmitowane przez wiele stacji o zupełnie innych tematykach, takie jak informacyjne
Superstacja czy
TV Republika. Niewykluczone, że kiedyś
TVN zdecyduje się na zamknięcie
Mango 24. Może wykorzystać duży zasięg kanału i zastąpić go innym. Słabe wyniki
Nuta.TV wynikają z braku emisji satelitarnej. Poza tym mamy chyba najwięcej kanałów muzycznych w Europie, co też przekłada się na słabe wyniki dostępnych z satelity
Muzo.tv czy
VH1. Przykład
CBS Drama pokazał, że zagraniczna (nawet nawiązująca do popularnej w Stanach Zjednoczonych telewizji) nazwa to zbyt mało. Problemem może być zbyt dużo staroci w ofercie programowej, takich jak emitowane w latach 90. seriale "
Beverly Hills 90210" czy "
Doktor Quinn". Zaskakują nieco słabe wyniki
Motowizji, ale rynek motoryzacyjny to zbyt niszowa tematyka. Formuła
TVN Turbo jest szersza, a coraz więcej programów motoryzacyjnych nadaje np.
Discovery Channel. Tematyka fitness i zdrowego trybu życia również nie podbiła naszego kraju.
Kanał TVN Meteo Active znika, wciąż utrzymuje się jeszcze
Active Family. Nie wiadomo, jak długo będzie cierpliwy do polskiego rynku brytyjski
Wellbeing.
Materiał chroniony prawem
autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy.