Prosimy o wyłączenie blokowania reklam i odświeżenie strony.
Guy Bisson z Ampere Analysis powiedział podczas IBC 2016 w Amsterdamie, że w 5 dużych europejskich krajach jest obecnie 26 mln abonentów SVoD, a 36 proc. z tych gospodarstw domowych uważa, że nie będzie miało potrzeby korzystania z telewizji liniowej w ciągu najbliższych 5 lat. Tendencja ta jest zauważalna w 5 krajach zachodniej Europy, ale wcześniej czy później dotrze też do Polski.
Młodsza grupa wiekowa (nazywana na zachodzie
Generation Z), także w Polsce, koncentruje się na konsumpcji nieliniowej telewizji, podczas gdy starsze grupy wiekowe wciąż napędzają konsumpcję liniowych, telewizyjnych stacji ze sportem i filmami. Wygląda to tak, jakby młodzież nie miała czasu na czekanie na wybraną pozycję i woli oglądać to, na co ma ochotę w danym momencie. Zmieniły się priorytety. Niby starszych ludzi w Europie będzie coraz więcej, ale to młodzi będą narzucać tendencję. Wszystko to zmieni podejście do pay-tv, bo operatorzy będą musieli się do tego dopasować, albo znikną z rynku. Niektóre platformy i kablówki jeszcze nie zdają sobie sprawy z tego zagrożenia, zbierając z rynku co się da i nie angażując się w zdobycie nowych klientów tam, gdzie dotąd nie szukały lub ich to nie interesowało (prepaid, CI+, oferta dla klientów poza właściwym rynkiem). Niestety dotyczy to większości platform i kablówek w Polsce.
W domach z SVoD było 50 proc. bardziej prawdopodobne, że mieszkają tam młodzi ludzie i to oni mają znacznie więcej chęci całkowitej rezygnacji z płatnej telewizji. Widzowie z gospodarstw domowych z pay-tv oglądają 10 proc. więcej telewizji niż w domach, gdzie nie ma płatnej telewizji, ale widzowie z gospodarstw z SVoD oglądają 20 proc. więcej telewizji, ale tylko 30 proc. czasu antenowego to telewizja liniowa.
Materiał chroniony prawem
autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy.