15 głównych grup medialnych w Europie obsługuje 68 proc. gospodarstw domowych płatnej telewizji w Unii Europejskiej, wynika z najnowszego raportu Europejskiego Obserwatorium Audiowizualnego. 6 wybranych grup objętych tym raportem (Deutsche Telekom, Liberty Global, Orange, Sky, Viasat i Vivendi) gromadzi aż 50 proc. abonentów płatnej telewizji w UE.
Prosimy o wyłączenie blokowania reklam i odświeżenie strony.
3 międzynarodowe grupy nadawcze (Central European Media Enterprises, Modern Times Group i Grupa RTL) obejmują głównych graczy w 17 krajach europejskich.
13 paneuropejskich nadawców (21st Century Fox, AMC Networks, Bonnier, Discovery Communications, NBC Universal, Scripps Networks, Sony Corporation, Time Warner, United Media Group, Viacom, Viasat, Vivendi, i Walt Disney) posiada (bezpośrednio lub za pośrednictwem spółek zależnych) w swoich portfolio dobrze znane i dostępne w całej Europie kanały. 9 z nich jest związanych z głównymi grupami telewizyjnymi i wytwórniami w USA.
Ekspansja geograficzna dystrybutorów oraz ich współdziałanie w zakresie technologii, a także istnienie międzynarodowych nadawców prowadzi do rozwoju regionalnych usług na życzenie (VOD).
Co ciekawe, w raporcie Europejskiego Obserwatorium Audiowizualnego nie uwzględniono Grupy Cyfrowy Polsat, choć można to tłumaczyć tym, że autorzy skupili się na grupach o międzynarodowym zasięgu. Na powyższej mapce w obrysie granic Polski zaznaczono grupy medialne Vivendi (nc+), Orange (Orange TV) i Liberty Global (UPC Polska).
reklama
Materiał chroniony prawem
autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy.