dodano: 2016-05-12 12:21 | aktualizacja:
2016-05-13 15:02
autor: Anita Kaźmierska |
źródło: Digital TV Research
Prosimy o wyłączenie blokowania reklam i odświeżenie strony.
Spośród wspomnianych
584 mln nowych gospodarstw domowych z telewizją cyfrową, 156 mln korzystało wyłącznie z naziemnej telewizji cyfrowej, 231 mln z telewizji kablowej, 88 mln z płatnej IPTV, a 67 mln z płatnej telewizji satelitarnej. Na koniec 2015 roku odnotowano
398 mln gospodarstw domowych z telewizją analogową (naziemną i kablową) w porównaniu z 863 mln na koniec 2010 roku.
W latach 2010-2015 w
regionie Azji i Pacyfiku liczba gospodarstw domowych z telewizją cyfrową wzrosła o 381 mln do
608 mln. Największym rynkiem telewizji cyfrowej na koniec 2015 roku były
Chiny z
339 mln gospodarstw domowych (29 proc. wszystkich gospodarstw domowych z telewizją cyfrową na świecie).
Liczba gospodarstw domowych z płatną telewizją (analogową i cyfrową) wyniosła na koniec 2015 roku
907 mln, w porównaniu z 716 mln w 2010 roku. W regionie Azji i Pacyfiku wzrosła o 126 mln (dwie trzecie w skali globalnej) do 520 mln.
Liczba abonentów pay-tv z telewizją cyfrową na całym świecie podwoiła się z 382 mln w 2010 roku do
771 mln w 2015 roku.
Chiny miały na koniec 2015 roku najwięcej abonentów płatnej telewizji w porównaniu z innymi krajami - 264 mln (wzrost o 69 mln w ciągu 5 lat). W Indiach liczba abonentów pay-tv wzrosła o 32 mln.
Przychody z pay-tv (subskrypcje i PPV) wyniosły w 2015 roku
206 mld dol., czyli o 19,4 proc. więcej w porównaniu z 172 mld dol. w 2010 roku. Stany Zjednoczone uzyskały przychody z pay-tv prawie dziesięć razy większe niż Chiny.
Materiał chroniony prawem
autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy.