Zarząd Orange Polska S.A. poinformował o polepszeniu oferty telewizyjnej (Orange TV) dla klientów IPTV (więcej tutaj). Spółka podała, iż obecnie kupuje prawa do kanałów telewizyjnych bezpośrednio od nadawców. Równocześnie Orange Polska planuje w dalszym ciągu rozwijać silne partnerstwo z platformą satelitarną nc+ (jej operatorem jest ITI Neovision) i dosprzedawać pakiety nc+ dla klientów IPTV. Jeśli chodzi o ofertę telewizyjną w technologii DTH, to nie ulega ona zmianie. Nadal będzie oparta na odsprzedaży treści TV platformy satelitarnej nc+, a przychody będą dzielone.
Prosimy o wyłączenie blokowania reklam i odświeżenie strony.
Jak informuje operator, Orange Polska polepsza swoją ofertę telewizyjną dla klientów IPTV, co jest krokiem w kierunku spieniężenia inwestycji w FTTH. Od 22 lutego br. oferta telewizyjna dostępna dla klientów stacjonarnego Internetu, korzystających z platformy IPTV jest oparta na treści agregowanej przez Orange Polska. Agregacja treści oznacza, że Orange Polska kupuje prawa do kanałów telewizyjnych bezpośrednio od nadawców.
- Ta zmiana w podejściu, od odsprzedaży do samodzielnej agregacji kontentu, umożliwia większą elastyczność w dopasowaniu oferty TV do potrzeb klientów oraz pozwala na rozwój dodatkowych usług, w tym catch-up TV, multiroom oraz multiscreen. W rezultacie Orange Polska poprawia swoją pozycję konkurencyjną w zakresie treści, co jest głównym elementem naszej strategii skoncentrowanej na gospodarstwie domowym oraz pomoże nam spieniężyć planowane w nadchodzących latach inwestycje w technologię światłowodową. Jakość oferty telewizyjnej jest jednym z kluczowych czynników dla polskich gospodarstw domowych przy wyborze operatora usług stacjonarnych. Pakiet kanałów dostępnych w podstawowym abonamencie wzrósł z 61 do 91 (z czego 25 kanałów w jakości HD), dopasowanych do potrzeb wszystkich członków rodziny - czytamy w komunikacie.
Według operatora, z perspektywy finansowej powyższa zmiana oznacza, że Orange Polska będzie rozpoznawała całość przychodów z pakietów TV zakupionych przez klientów IPTV oraz będzie uznawała związane z tym koszty kontentu. W modelu odsprzedaży, który istniał do tej pory Orange Polska dzieliła przychody ze sprzedaży pakietów TV (z wyjątkiem pakietu podstawowego). - Oczekujemy, że ta zmiana nie tylko polepszy ofertę dla klienta ale również przełoży się na lepszą wartość finansową - czytamy w komunikacie.
- W ciągu najbliższych 3 lat, dzięki zaplanowanym przez Orange Polska inwestycjom 3,5 miliona rodzin znajdzie się w zasięgu Internetu światłowodowego. Bardzo się cieszę, że będziemy mogli oferować go w pakiecie z nową ofertą telewizyjną, doskonale odpowiadającą na potrzeby wymagających klientów - powiedział Michał Paschalis-Jakubowicz, członek zarządu Orange Polska do spraw marketingu. - Wzbogacając samodzielnie tworzoną ofertę telewizyjną, zyskujemy większą elastyczność zarówno pod względem cenowym jak i doboru programów. Dołożyliśmy starań, żeby nasza nowa propozycja pozytywnie wyróżniła się na rynku; jestem przekonany, że zostanie dobrze przyjęta przez klientów - dodał.
Baza klientów IPTV w Orange Polska na koniec 2015 roku wyniosła 184 tys. i wzrosła o prawie 30 proc. w ciągu roku (dane za Orange Polska) (więcej tutaj).
Równocześnie Orange Polska planuje w dalszym ciągu rozwijać silne partnerstwo z platformą satelitarną nc+ i dosprzedawać pakiety nc+ dla klientów IPTV. Jeśli chodzi o ofertę telewizyjną w technologii DTH, to nie ulega ona zmianie. Nadal będzie oparta na odsprzedaży treści TV platformy satelitarnej nc+ a przychody będą dzielone (więcej tutaj).
reklama
Materiał chroniony prawem
autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy.