reklama
SAT Kurier logowanie X
  • Zaloguj

787 tys. klientów Orange TV

dodano: 2016-02-17 10:34 | aktualizacja: 2016-02-17 12:13
autor: Anita Kaźmierska | źródło: Orange Polska/satkurier.pl

Orange Grupa Orange Polska ogłosiła wyniki operacyjne i finansowe za czwarty kwartał i cały rok 2015. Na koniec grudnia ub.r. operator miał 787 tys. klientów usług telewizyjnych - o 5,2 proc. więcej niż na koniec grudnia 2014 roku. Natomiast liczba klientów triple play (Internet, telewizja i VoIP) wyniosła 507 tys. - o 19,9 proc. więcej niż rok wcześniej.



Prosimy o wyłączenie blokowania reklam i odświeżenie strony.
W ciągu ostatnich trzech miesięcy 2015 roku liczba klientów usług telewizyjnych Orange wzrosła o 13 tys. Spośród wszystkich 787 tys. klientów Orange TV, 184 tys. korzystało z usługi IPTV (+15 tys. w czwartym kwartale), a 603 tys. z usługi telewizji satelitarnej DTH (-2 tys.).

Na koniec 2015 roku liczba klientów pakietów telewizyjnych nc+ w ramach Orange TV wyniosła 182 tys. - o 18 tys. więcej niż trzy miesiące wcześniej.

Podsumowanie 2015 roku - Orange Polska:

- spadek przychodów ograniczony do 2,9%  rok-do-roku wobec 4,5% w 2014 r.
  • wpływ regulacji tylko 52 mln zł rok-do-roku
  • stabilne przychody z usług mobilnych rok-do-roku, dzięki znaczącemu przyrostowi liczby klientów, rosnącemu ruchowi oraz wyższym przychodom ze sprzedaży sprzętu
- utrzymanie korzystnych trendów komercyjnych:
  • przyrost o +9% rok-do-roku liczby mobilnych klientów abonamentowych, +274 tys. przyłączeń netto w 4 kw. – najwięcej od ponad 10 lat (+682 tys. w całym roku)
  • przyrost o +32% rok-do-roku liczby klientów mobilnego Internetu, +199 tys. przyłączeń netto w 4 kw. (+491 tys. w całym roku)
  • przyrost o +82% rok-do-roku liczby klientów VHBB, +45 tys. przyłączeń netto w 4 kw. (baza klientów ADSL pod presją, utrata 60 tys. klientów netto – częściowo w wyniku migracji do usług VHBB i LTE)
  • przyrost o +35% rok-do-roku liczby klientów ofert konwergentnych, +61 tys. przyłączeń netto w 4 kw. (+189 tys. w całym roku)
  • skorygowana marża EBITDA na poziomie 29,7%, o 2,4 pp niższa niż w 2014 r., odzwierciedlająca niższe przychody i ofensywną strategię komercyjną
  • organiczne przepływy pieniężne w 2015 r. w wysokości 952 mln zł, osiągnięty cel całoroczny
  • podpisanie nowej Umowy Społecznej, przewidującej dobrowolne odejście maksymalnie 2050 pracowników w latach 2016-2017
  • zakończenie procesu nabycia częstotliwości LTE
  • nowy plan średniookresowy przewidujący znaczące inwestycje w pozyskanie klientów i jakość sieci w celu powrotu na ścieżkę wzrostu do roku 2018
    - Projekt FTTH w okresie 2016-2018: objęcie zasięgiem do 2,8 mln gospodarstw domowych, nakłady inwestycyjne do 2,2 mld zł
  • Zarząd prognozuje skorygowaną EBITDA w przedziale 3,15-3,30 mld zł w 2016 roku, odzwierciedlającą przewidywaną presję na przychody i bardzo ambitne plany pozyskania klientów
  • Zarząd potwierdza propozycję wypłaty dywidendy w 2016 roku w wysokości 0,25 zł na akcję (wymaga zatwierdzenia przez Walne Zgromadzenie Akcjonariuszy)

Odnosząc się do wyników w 2015 roku oraz średniookresowego planu działań, Bruno Duthoit, prezes zarządu Orange Polska, stwierdził:

Ubiegły rok przyniósł nam przede wszystkim sukces w aukcji na częstotliwości LTE, pierwszy etap rozbudowy sieci światłowodowej oraz spektakularne osiągnięcia komercyjne w segmencie mobilnych usług abonamentowych – najlepsze od wielu lat. Wszystkie powyższe elementy są także niezwykle ważne w kontekście nowego średniookresowego planu działania, który dziś przedstawiamy.

To ofensywny plan zbudowany wokół czterech strategicznych priorytetów: wiodącej pozycji w zakresie jakości sieci i usług konwergentnych, najlepszego doświadczenia klientów oraz elastycznej organizacji. Do podjęcia intensywnych działań zachęcają nas dobre prognozy dla polskiej gospodarki, konstruktywne środowisko regulacyjne oraz większa stabilność rynku telekomunikacyjnego. W najbliższych latach spodziewamy się wzrostu popytu na usługi telekomunikacyjne w wyniku dynamicznie rosnącej konsumpcji danych oraz coraz większej popularności konwergencji wśród gospodarstw domowych w Polsce. Te dwie tendencje będą podstawą naszej strategii komercyjnej. Kluczem do sukcesu jest wysoka jakość sieci, zarówno stacjonarnej jak i mobilnej. W związku z tym, będziemy zwiększać zasięg sieci LTE w oparciu o nowo zakupione częstotliwości oraz postanowiliśmy znacząco rozbudować sieć światłowodową.

Planujemy, że na koniec 2018 roku w zasięgu naszej sieci FTTH znajdzie się do 3,5 mln gospodarstw domowych. Podejmowane inwestycje oraz intensywne działania komercyjne będą dostosowane do specyfiki lokalnych rynków. W wyniku realizacji przyjętego planu chcemy poprawić nasze udziały w rynku. To ambitny plan, który w krótkiej perspektywie wpłynie na nasze wyniki finansowe, ale długofalowo przyczyni się do zbudowania wartości, co pozwoli nam powrócić na ścieżkę wzrostu. Jak Państwu wiadomo, zdecydowałem się przyjąć inną propozycję ze strony Grupy Orange i z końcem kwietnia odchodzę z Orange Polska. Wykorzystam ten okres dla zapewnienia płynnego i sprawnego przekazania obowiązków mojemu następcy Jean-Francois Fallacher. Jestem pewien, że wraz z przyjęciem nowego planu strategicznego Orange Polska znalazła się na właściwej drodze do odniesienia sukcesu i przywrócenia wzrostu.”


Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy.




Więcej z kategorii Orange TV


reklama
reklama
HOLLEX.PL - Twój sklep internetowy

Konwerter Single Televes LNB

Ostatni model pojedynczego konwertera Universal hiszpańskiej firmy Televes. Charakterystyczna pomarańczowa...

35 zł Więcej...

Miernik SatLink WS-6933 dla DVB-S/S2

Miernik, do pomiarów cyfrowych sygnałów satelitarnych DVB-S z pomiarem PWR,...

259 zł Więcej...

Antena sat kempingowa 60 cm ze statywem

stalowa antena 60 cm przenośna ze statywem

179 zł Więcej...
reklama