reklama
reklama
SAT Kurier logowanie X
  • Zaloguj
ODBLOKUJ-REKLAMY.jpg

Pay-tv w 2016 bezpośrednio do widzów

dodano: 2015-12-26 11:45 | aktualizacja: 2015-12-28 14:04
autor: Janusz Sulisz / Anita Kaźmierska | źródło: IHS/satkurier.pl

samsung 3D Z badań IHS wynika, że w 2016 roku coraz więcej operatorów platform i nadawców telewizyjnych będzie oferować swoje płatne treści wideo bezpośrednio do widzów - poprzez Internet. W związku z tym w nadchodzącym roku jeszcze bardziej umacniać się będą internetowe usługi wideo na życzenie (VOD), takie jak Netflix. Innym trendem będzie wprowadzanie przez operatorów pay-tv dodatkowo płatnych kanałów premium.



Prosimy o wyłączenie blokowania reklam i odświeżenie strony.
Internetowe usługi VOD będą głównym kierunkiem rozwoju branży telewizyjnej w 2016 roku. Wynika to z tego, że coraz więcej widzów jest gotowych płacić niewielki, miesięczny abonament, by uzyskać dostęp do wielu tysięcy godzin treści, w dowolnym czasie, w dowolnym miejscu i na dowolnym urządzeniu. W związku z tym usługi VOD będą stanowić w nadchodzącym roku coraz poważniejszą konkurencję dla usług liniowej telewizji świadczonych przez operatorów pay-tv.

Innym trendem w 2016 roku ma być uruchamianie dodatkowo płatnych kanałów premium. Na przestrzeni najbliższych lat będziemy mieć do czynienia z postępującym wyodrębnianiem treści premium z oferty pakietowej. Wielu operatorów pay-tv woli oferować dostęp do poszczególnych kanałów z treściami premium, np. sportowymi transmisjami na żywo, za dodatkową dopłatą, niż dodawać takie kanały do pakietów podstawowych czy rozszerzonych. Przykładem z 2015 roku jest uruchomienie na polskim rynku kanałów Eleven i Eleven Sports w ramach platformy satelitarnej nc+. Za dostęp do nich trzeba bowiem dodatkowo płacić.

IHS zauważa, że usługi takie jak HBO Now, Discovery Play i DisneyLife, będące wśród liderów OTT (over-the-top) na świecie, będą wzorem dla wielu innych graczy, którzy pójdą właśnie tym śladem w 2016 roku. O klientów walczyć będą nie tylko gracze działający w segmencie wyłącznie OTT, ale również operatorzy pay-tv, którzy oferują treści wideo równolegle z tradycyjną telewizją, np. Now TV od Sky czy nc+go TV.

Jednocześnie, w obliczu zwiększonej konkurencji ze strony stosunkowo tanich, internetowych usług VOD, operatorzy pay-tv w 2016 roku nadal będą inwestować w rozwój usług tradycyjnej telewizji. W grę wchodzić będzie między innymi podnoszenie jakości oferowanych usług, w tym przechodzenie na HD, a także oferowanie pierwszych kanałów Ultra HD 4K.

IHS przewiduje również, że brytyjska platforma Sky ustanowi nowy standard świadczenia usług, wprowadzając do swojej oferty pierwsze dekodery UHD 4K Sky Q, a także oferując w 2016 roku pierwsze treści UHD 4K.

Za Sky podążać mają inne platformy pay-tv w całej Europie. Nieoficjalnie mówi się o planach wprowadzenia w 2016 roku przez operatora platformy nc+ pierwszego dekodera UHD 4K. Zapewne będzie się to wiązać również z zaoferowaniem treści w ultrawysokiej rozdzielczości dla abonentów tej platformy. Także Cyfrowy Polsat przygotowuje we własnej fabryce bliżej nieznany super dekoder HD (prawdopodobnie Quad z multiroomem).

Ponadto IHS spodziewa się, że Netflix podwoi wielkość produkcji własnych seriali do 31 seriali w 2016 roku, wliczając produkcje lokalne w Wielkiej Brytanii i Francji. To postawi go na równi z największymi amerykańskimi sieciami telewizyjnymi, takimi jak ABC czy Fox.


Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy.




Więcej z kategorii Analizy rynkowe


Informacje
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
HOLLEX.PL - Twój sklep internetowy

Odbiornik DVB-T/T2 HEVC DI-WAY 2020 Mini

Mini odbiornik DVB-T/T2 z HEVC/H.265 marki DI-WAY z trybem hotelowym...

99 zł Więcej...

Odbiornik Vu+ ZERO 4K

Vu+ ZERO 4K - najtańszy odbiornik Ultra HD od koreańskiego...

649 zł Więcej...

Mini PC Homatics BOX R 4K + Tuner DVB-T2 na USB

Homatics BOX R z adapterem DVB-T2 na USB-C to dobry...

399 zł Więcej...