dodano: 2015-11-13 12:28 | aktualizacja:
2015-11-13 17:29
autor: Janusz Sulisz |
źródło: European Audiovisual Observatory
Prosimy o wyłączenie blokowania reklam i odświeżenie strony.
Nawet jeśli cześć przychodów wiodących europejskich firm pochodzi spoza Europy, to ich skumulowane obroty stanowią już coraz większy udział w europejskim rynku, na poziomie 62 proc., pozostawiając z tyłu wielu amerykańskich graczy i mniejsze europejskie grupy.
W rankingu TOP 50 znalazło się 27 firm ze Stanów Zjednoczonych, które wygenerowały w 2014 roku 69 proc. skumulowanych światowych przychodów.
W ciągu ostatnich pięciu lat na całym świecie skumulowane obroty wiodących firm audiowizualnych miały tendencję do szybszego wzrostu niż sam rynek, ze względu na ciągłą tendencją do konsolidacji w Stanach Zjednoczonych. W Europie, a tym bardziej w Japonii, wiodące firmy rosły wolniej, ponieważ proces koncentracji generalnie nie miał miejsca, z może jednym wyjątkiem, jakim było przejęcie Sky Italia i Sky Deutschland przez Sky w Wielkiej Brytanii.
TOP 10 firm audiowizualnych według wielkości uzyskanego w 2014 roku przychodu (w mld euro):
1. Comcast - 36,062
2. Walt Disney - 25,407
3. DirecTV - 25,065
4. 21st Century Fox - 24,030
5. Time Warner - 20,618
6. Sony - 20,068
7. Microsoft - 15,892
8. Apple - 13,612
9. Sky - 13,119
10. Dish - 11,035
Materiał chroniony prawem
autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy.