dodano: 2014-10-17 15:16 | aktualizacja:
2014-10-17 17:28
autor: Łukasz Knapik |
źródło: TVN/Puls Biznesu/satkurier.pl
Prosimy o wyłączenie blokowania reklam i odświeżenie strony.
Jak informuje „Puls Biznesu”. nieoficjalnie główny kandydat jest jeden - amerykański
Time Warner, do którego należą m.in. obecne już na polskim rynku kanały HBO, HBO2, HBO Comedy, Cinemax, Cinemax 2, CNN International, TCM, Cartoon Network i Boomerang. Chętni są też m.in.
21st Century Fox Ruperta Murdocha (Fox, Fox Life, Baby TV, National Geographic Channel i Nat Geo Wild) i
Discovery Communications (Discovery Channel, TLC, ID, Discovery Historia, Discovery Turbo Xtra, Discovery Science, Animal Planet, Animal Planet HD, Eurosport, Eurosport 2). Stawkę uzupełniać mogą inwestorzy z Niemiec:
Bertelsmann oraz należący do Bertelsamana
RTL Group. Potencjalny inwestor za 51 proc. udziałów w Grupie TVN może wyłożyć nawet
3,5 mld zł.
Jako ciekawostkę można podać, iż o tym, że Time Warner jest głównym kandydatem do przejęcia udziałów w Grupie TVN informuje, powołując się na „Puls Biznesu”, sam... TVN - zarówno na pasku w TVN24 jak i na stronie internetowej stacji.
Stacje Grupy TVN dostępne są zarówno w bezpłatnej naziemnej telewizji cyfrowej (NTC: MUX 1, MUX 2 i MUX L3), jak i w ofertach platform satelitarnych (nc+, Cyfrowy Polsat, Orange TV) i sieci kablowych oraz IPTV. W portfolio spółki są takie kanały jak: TVN, TVN7, ITVN (TVN International), TVN24, TVN24 Biznes i Świat, TVN Meteo, TVN Turbo, TVN Style, NTL Radomsko, TTV i Telezakupy Mango 24. TVN jest także w 32 proc. właścicielem spółki ITI Neovision (Grupa CANAL+ ma 51 proc. udziałów a Liberty Global, który jest także właścicielem sieci kablowej UPC Polska - 17 proc.), która jest operatorem platformy nc+ i nadawcą w Polsce kanałów telewizyjnych, takich jak: CANAL+, CANAL+ Film, CANAL+ Film 2, CANAL+ Family, CANAL+ Family 2, CANAL+ Sport, nSport+, Ale Kino+, Planete+, Kuchnia+, Domo+, MiniMini+, teleTOON+ i Strefa Abonenta. Spółka posiada też koncesje na stacje Sport 2, Sport 3 i Liga+, które do dziś nie zostały jeszcze uruchomione. Ponadto biuro reklamy TVN Media zajmuje się sprzedażą czasu antenowego w kanałach spółki a także wielu innych nadawców.
Jak więc widać, to kto zostanie nowym udziałowcem Grupy TVN, może mieć duży wpływ na polski rynek medialny...
Materiał chroniony prawem
autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy.