reklama
reklama
SAT Kurier logowanie X
  • Zaloguj
ODBLOKUJ-REKLAMY.jpg

Produkcje TVP na targach MIPCOM w Cannes

dodano: 2014-10-15 18:53 | aktualizacja: 2014-10-15 19:45
autor: Łukasz Knapik | źródło: TVP

TVP Telewizja Polska podczas 30. międzynarodowych targów telewizyjnych MIPCOM prezentuje swoje najnowsze i najlepsze produkcje w ofercie handlowej. Targi - w których uczestniczy ponad 13,5 tys. osób z ponad 100 krajów świata, w tym około 4,6 tys. kupujących i 2 tys. wystawców - odbywają się w Cannes, w tym roku w dniach 13-16 października.



Prosimy o wyłączenie blokowania reklam i odświeżenie strony.
- To najważniejsze coroczne spotkanie branży audiowizualnej – osób odpowiedzialnych za zakup i sprzedaż filmów fabularnych, seriali, formatów, filmów dokumentalnych i animacji. Nie mogło na nim zabraknąć Telewizji Polskiej - mówi Juliusz Braun, prezes zarządu TVP S.A.

Ważnym polskim akcentem podczas tegorocznej konferencji MIPCOM był panel poświęcony Polsce, który odbył się w 15 października w ramach cyklu Global Hotspots”, pod tytułem „Expanding horizons in Poland: Poland - an undiscovered gem”. Producenci i przedstawiciele stacji telewizyjnych opowiadali o współpracy z ZDF i National Geographic m.in. na przykładach filmów „II wojna światowa”, „Sensacje XX wieku” czy też koprodukcji z BBC „Dzwony wojny”.

Jak informuje Telewizja Polska, międzynarodowi partnerzy TVP - BBC, ZDF i National Geographic - wielokrotnie podkreślali podczas prezentacji znakomitą współpracę z polską telewizją publiczną.

„II wojna światowa” to dwuczęściowy film dokumentalny powstały w koprodukcji niemieckiej ZDF i Telewizji Polskiej z dużym udziałem Polaków, m.in.: Andrzeja Wajdy, Romana Polańskiego oraz najwybitniejszych polskich historyków. W panelu poświęconym współpracy TVP i ZDF uczestniczył Stefan Brauburger z ZDF i Andrzej Godlewski z TVP1.

Drugim przykładem współpracy międzynarodowej TVP jest projekt prowadzony z National Geographic. Telewizja Polska i National Geographic zamierzają zrealizować 10 nowych odcinków serii „Sensacje XX wieku” Bogusława Wołoszańskiego. Emisja planowana jest na przyszły rok na antenach obydwu telewizji.

Z kolei „Dzwony wojny” to epicka opowieść, realizowana w 100. rocznicę I wojny światowej.To już kolejna koprodukcja z udziałem BBC Worldwide i TVP, realizowana po sukcesie poprzedniej koprodukcji obu stacji, serialu „Szpiedzy w Warszawie”.

TVP ma w Cannes własne stoisko, na którym przedstawiciele Biura Handlu prezentują najnowsze i najlepsze produkcje filmowe TVP. Wśród propozycji znajdują się filmy fabularne, koprodukcje oraz produkcje formatowe, a także pozycje dokumentalne, animowane i muzyczne. Na bogatą ofertę handlową TVP składają się m.in.: „Czas honoru”; „Ranczo”, ale także premierowe produkcje, jak np. „Fotograf” i „Służby specjalne”. W ofercie jest też najnowsza produkcja TVP „O mnie się nie martw”. Z dużym zainteresowaniem spotkały się filmy poświęcone tematyce Holokaustu, w tym m.in.: „Dziewczęta z Auschwitz”, „Portrecista”, „Listy Sendlerowej” a także nowy film dokumentalny „Dotknięcie Anioła” w reżyserii Marka Tomasza Pawłowskiego - historia żydowskiego chłopca, który razem z rodziną cudem ocalał z Holokaustu.


Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy.




Więcej z kategorii Wystawy na świecie


reklama
reklama
reklama
HOLLEX.PL - Twój sklep internetowy

Miernik Satlink ST-5150 DVB-T/T2/C DVB-S/S2 z podglądem

Miernik Satlink ST-5150 do pomiarów zarówno cyfrowych sygnałów satelitarnych DVB-S/S2,...

690 zł Więcej...

SAT Kurier - 11-12/2023 wersja elektroniczna

Elektroniczna wersja SAT Kuriera 11-12/2023

12 zł Więcej...

Odbiornik Vu+ UNO 4K SE S2X FBC Multistream

Vu+ UNO 4K SE - najnowsza wersja tunera 4K od...

1 230 zł Więcej...