dodano: 2013-08-23 10:45 | aktualizacja:
2013-08-23 10:52
autor: Janusz Sulisz |
źródło: Centrum Informacji TVP
Prosimy o wyłączenie blokowania reklam i odświeżenie strony.
Z reklamy mniej, ale nadal jest lepiej niż planowano
Przychody reklamowe Telewizji Polskiej są o 12,4 proc. niższe od przychodów osiągniętych w ubiegłym roku i jest to w znacznej mierze skutek utrzymującej się wciąż recesji na rynku reklamy. Niebagatelne znaczenie dla spadku przychodów komercyjnych i wyników programowych anten TVP ma też wpływ cyfryzacji emisji w Polsce. Nastąpił znaczący wzrost konkurencji w sektorze kanałów emitowanych drogą naziemną w DVB-T.
Dywersyfikacja dochodów TVP
Postępuje dywersyfikacja źródeł przychodów, pozostałe przychody (poza reklamą, sponsoringiem i abonamentem) wzrosły w okresie 7 miesięcy 2013 roku w stosunku do analogicznego okresu roku ubiegłego o 23,8 proc., tj. o 19,4 mln zł.
Zmniejszenie kosztów
Koszty działalności operacyjnej w relacji do analogicznego okresu ubiegłego roku zostały obniżone o 72,8 mln zł oraz są niższe o 19,5 mln zł od planu na ten okres. Zmniejszenie kosztów to efekt realizacji kolejnych etapów procesu restrukturyzacji, a także, niestety, wymuszonych trudną sytuacją finansową, oszczędności w sferze programowej.
Materiał chroniony prawem
autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy.