reklama
reklama
SAT Kurier logowanie X
  • Zaloguj
ODBLOKUJ-REKLAMY.jpg

Cyfryzacja Polskiego Radia rusza 1 października

dodano: 2013-08-01 12:14 | aktualizacja: 2013-08-01 12:25
autor: Anita Dąbek | źródło: Polskie Radio

Polskie Radio Jak już wcześniej informowaliśmy, proces cyfryzacji radia w Polsce ma ruszyć jeszcze w 2013 roku (więcej tutaj). Andrzej Siezieniewski, prezes Polskiego Radia, zdradził w „Sygnałach dnia” w radiowej Jedynce, że Polskie Radio wyznaczyło sobie termin rozpoczęcia tego procesu na 1 października 2013 roku.



Prosimy o wyłączenie blokowania reklam i odświeżenie strony.
- Wyznaczyliśmy sobie datę 1 października jako datę uruchomienia dwóch pierwszych allotmentów, czyli urządzeń zapewniających docieranie tego sygnału na multipleksie w regionach warszawskim i katowickim - zdradził Siezieniewski.

Dla słuchaczy przejście na odbiór cyfrowy będzie wiązać się z wymianą radioodbiorników. - Dziś koszt takiego sprzętu w Europie Zachodniej to około 80-100 euro. Proces cyfryzacji rozłoży się u nas jednak na 3-4 lata, więc te ceny powinny zmieścić się w granicach 100 złotych - stwierdził prezes Polskiego Radia.

Andrzej Siezieniewski odniósł się też do informacji dotyczących wprowadzenia powszechnej opłaty audiowizualnej (więcej tutaj).

- Dziś nie trzeba posiadać odbiornika radiowego i telewizyjnego, żeby być słuchaczem i telewidzem. W związku z tym wprowadzenie opłaty audiowizualnej będzie oddawało rzeczywistą sytuacją, w jakiej znajdują się dziś media - powiedział.

Zastąpienie abonamentu RTV opłatą audiowizualną przewiduje nowa ustawa o radiofonii i telewizji. Prace nad jej założeniami, jak informował w środę w Jedynce minister kultury Bogdan Zdrojewski, zostały już zakończone. Od września projekt ma być procedowany w Sejmie.

- Z naszego punktu widzenia optymalne byłoby wejście nowej ustawy medialnej w życie od 1 stycznia 2014 roku. Jeżeli będą kłopoty z dotrzymaniem tej daty, wówczas przed nami jeszcze rok 2014. Rok, gdzie znak zapytania dotyczący finansowania będzie istotnie utrudniał nam bieżącą działalność - tłumaczył w „Sygnałach dnia” Andrzej Siezieniewski.

Prezes Polskiego Radia podkreślał, że opłata audiowizualna będzie „znacząco niższa” niż dotychczasowa opłata abonamentowa. Przy tej okazji wspomniał również o dyskusji jaka toczy się na temat udziału mediów publicznych w rynku reklam w warunkach nowej ustawy medialnej.

- Czy ten udział pozostanie na dotychczasowym poziomie, czyli będzie rywalizacja między mediami komercyjnymi a publicznymi o udział w rynku reklamowym jako istotnym źródle utrzymania mediów publicznych. Czy też podstawy finansowe będą na tyle stabilne, żeby rozmawiać na przykład o ograniczeniach reklamowych, za czym ja się osobiście opowiadam - mówił Andrzej Siezieniewski.


Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy.




Więcej z kategorii Radio


reklama
reklama
reklama
HOLLEX.PL - Twój sklep internetowy

Miernik FindSAT VF-6800 PRO Combo (WS-6944P) DVB-S/S2/T/T2/C2

Miernik dla pomiarów cyfrowych sygnałów satelitarnych DVB-S/S2, DVB-T/T2, DVB-C/C2 w...

439 zł Więcej...

Odbiornik Vu+ ZERO 4K

Vu+ ZERO 4K - najtańszy odbiornik Ultra HD od koreańskiego...

675 zł Więcej...

Kabel HDMI 2.0 4K Light 3,0m

Wysokiej klasy kabel połączeniowy HDMI Light z oświetleniem LED z...

35 zł Więcej...