Prosimy o wyłączenie blokowania reklam i odświeżenie strony.
O tym, że związana z
Viacom rosyjska spółka
MTV Networks Music Wostok dostała licencję organu federalnego kontrolującego media
Roskomnadzor, napisała telewizja
RBK. Dyrektor generalny
Viacom International Media Networks w Rosji Elena Balmont potwierdziła informacje
RBK.
Zgodnie z rosyjskim prawodawstwem, reklama zabroniona jest na kanałach telewizyjnych, do których dostęp jest możliwy tylko w formie płatnej i (lub) z użyciem urządzeń deszyfrujących. Wyjątek stanowią kanały emitujące 75% treści produkcji krajowej. Jednakże, jeśli kanał posiada licencję naziemną na nadawanie w jednym mieście, to taki kanał z punktu widzenia ustawy przestaje być płatny.
RBK zaznacza, że 6 kanałów w ramach transakcji
Narodowej Medialnej Grupy (NMG) i amerykańskiej
Discovery Communications dostało jedną licencją na emisję naziemną w mieście Magnitogorsk w obwodzie czelabińskim na Uralu. Są to
Discovery Channel,
Animal Planet,
TLC,
ID Extra,
Eurosport 1 i
Eurosport 2 (później dołączył jeszcze
Cartoon Network).
W 2016 r.
NMG przejęła 80% biznesu w spółce
Viasat, nadającej kanały
TV1000,
TV1000 Russkoje Kino,
Viasat History,
Viasat Explore i inne. Następnie rosyjski holding przerejestrował na kanały rodziny
Viasat swoją licencję na nadawanie naziemne i dzięki temu zaczęły zarabiać na reklamie.
Przypomnijmy, że przez 9 miesięcy bieżącego roku wartość spotów reklamowych na kanałach tematycznych wzrosła o 42% do 3,5 mld rubli.
Materiał chroniony prawem
autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy.