dodano: 2017-10-16 01:36
autor: Łukasz Knapik |
źródło: Liberty Global
Połowa przedsiębiorców z sektora małych i średnich przedsiębiorstw (MŚP) optymistycznie ocenia szanse rozwoju swojej firmy. Wśród barier dla osiągnięcia sukcesu wymieniają te, związane z silną konkurencją i aktualną sytuacją na rynku, a także brakiem odpowiednio wykwalifikowanych pracowników - wynika z badania SW Research, przeprowadzonego na zlecenie UPC Biznes.
Prosimy o wyłączenie blokowania reklam i odświeżenie strony.
Co drugie MŚP wierzy w swój sukces - wyniki badania UPC Polska
Jak czytamy w komunikacie, badanie „Ocena szans i możliwości rozwoju małych i średnich przedsiębiorstw” odzwierciedla kondycję i perspektywy wzrostu polskich firm zatrudniających do 50 pracowników. Wynika z niego, że 49,3 proc. ankietowanych ocenia szansę na dalszy rozwój swojej firmy w ciągu najbliższych dwóch lat jako niski. Do powodów tej postawy zaliczyli oni konkurencję (27,2 proc.) oraz aktualną sytuację na rynku (24,2 proc.). Następnie wskazywali brak odpowiednio wykwalifikowanych pracowników (8,8 proc.) i uwarunkowania polityczne (8,7 proc.).
Wyniki badania „Ocena szans i możliwości rozwoju małych i średnich przedsiębiorstw” posłużyły za punkt wyjścia do przygotowania tegorocznej edycji programu „Think Big”, organizowanego po raz piąty przez UPC Biznes. Jak informują organizatorzy, „Think Big” to program skierowany do przedsiębiorców, którzy prowadzą swoje projekty biznesowe w oparciu o nowe technologie i chcieliby rozwijać je, korzystając z wiedzy i doświadczenia globalnych partnerów (więcej tutaj). Odpowiadając na wyniki badania, rozszerzona została część szkoleniowa programu, który rusza w poniedziałek, 16 października br. Został on wzbogacony o zaawansowany program mentoringowy pod nazwą „Akademia Think Big”, w ramach którego mentorzy będą wspierać uczestników przez cały czas trwania projektu.
- Wyniki wrześniowego badania SW Research pokazują, że środowisku MŚP brakuje zaawansowanych programów szkoleniowo-mentoringowych. Dlatego właśnie, w najnowszej edycji stworzyliśmy „Akademię Think Big”, która nie tylko czyni ten projekt atrakcyjniejszym dla uczestników, ale też odpowiada na autentyczne potrzeby tej grupy
- mówi Agnieszka Zawistowska, dyrektor UPC Biznes.
Rynkowe trendy
Respondenci za najatrakcyjniejsze pod kątem rozwoju branże wskazali IT i nowe technologie (42,7 proc.), budownictwo (27,3 proc.) oraz przemysł i produkcję (19,7 proc.). Wśród czynników sprzyjających rozwojowi biznesu w Polsce wymienili natomiast niskie koszty działalności operacyjnej (29 proc.), dostęp do nowoczesnych technologii cyfrowych (28,3 proc.) oraz rozbudowane możliwości różnego typu finansowań (26,3 proc.).
- Nastroje przedstawicieli MŚP deklarowane w badaniu odzwierciedlają trendy w skali makro. Poczucie rosnącej konkurencji wynika z ogromnej skali sektora, a obawy związane z aktualną sytuacją rynkową i polityczną mogą być rezultatem uzależnienia tych firm od rynku krajowego i braku możliwości reagowania na rynkach zagranicznych
- analizuje Piotr Zimolzak, dyrektor do spraw badań i analiz SW Research.
Badanie „Ocena szans i możliwości rozwoju małych i średnich przedsiębiorstw” zostało zrealizowane w pierwszej połowie września br. na grupie 300 osób zarządzających firmami zatrudniającymi mniej niż 50 osób (dane za Liberty Global).
reklama
Materiał chroniony prawem
autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy.