Prosimy o wyłączenie blokowania reklam i odświeżenie strony.
Digital TV Research twierdzi, że odsetek telewizyjnych programów telewizyjnych i wypożyczalni filmów dla 138 krajów objętych raportem wzrośnie z 37 mld dol. (31 mld euro) w 2016 r. do 83 mld dol. w roku 2022. Tylko w 2017 r. odnotowany zostanie wzrost 9 mld dol.
Dzięki sukcesowi usług takich jak Netflix, SVOD stał się największym źródłem przychodu z tytułu OTT w 2013 r.. Do roku 2022 wygeneruje połowę przychodów, które w latach 2016-2022 przyniosą 24 mld dol. przychodów.
W 2022 r. SVOD ma przynieść przychody w wysokości 41,2 mld dol., w porównaniu z 29,0 mld dol. w przypadku VOD w reklamie, 8,1 mld dol. za sprzedaż treści pobranych i sprzedaży elektronicznej oraz 5,2 mld dol. za wypożyczenia.
- Przychody z OTT przekroczą 1 mld dol. w 14 krajach do 2022 r.
Pięć największych krajów na świecie da 2/3 globalnych dochodów - wynika z analizy.
Szacuje się, że w 2022 r. piątka największych krajów jeśli chodzi o telewizję internetowej będzie taka sama, jak w 2017 r. - z USA jako dominującym rynkiem, a następnie Chiny, Japonia, Wielka Brytania i Niemcy.
- USA pozostaną dominującym obszarem przychodów z telewizji internetowej (OTT). Jednakże, według raportu, udział amerykańskiego w rynku światowym spadnie z 51% w 2016 r. do 40% w 2022 r.
W roku 2022 spodziewane jest, że 5 największych krajów otrzyma z OTT przychody: USA - 33,1 mld dol.; Chiny - 12,2 mld dol.; Japonia 4,4 mld dol.; Wielka Brytania - 4,2 mld dol.; a Niemcy - 2,3 mld dol..
Materiał chroniony prawem
autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy.