– Chcemy wykorzystać chińskie zainteresowanie Polską do wzmocnienia marki naszego kraju w Państwie Środka. Rozwój wymiany gospodarczej z Chinami nie będzie możliwy bez zbudowania rozpoznawalności Polski jako producenta wysokiej jakości dóbr, których odbiorcą będzie szybko wzrastająca i bogacąca się chińska klasa średnia – powiedział Maciej Stanecki. – Tym celom służyć mają koprodukcje z partnerami z Chin, dzięki którym odbiorcy w tym kraju będą mogli poznać Polskę jako nowoczesną i atrakcyjną, także pod względem turystycznym. Traktujemy tę działalność jako element misyjny, jako włączenie się TVP w polską dyplomację publiczną.
Telewizja Hubei z siedzibą w 11-milionowym mieście Wuhan, wchodząca w skład korporacji medialnej Hubei Media Group, rozpoczęła nadawanie programu w styczniu 1997 roku. Dociera do ponad 900 milionów widzów zamieszkałych na terenie całego obszaru Chin a także na terenie wschodniej i południowej Azji. Od 2012 roku wyniki oglądalności Hubei TV utrzymują się w grupie 10 czołowych chińskich regionalnych satelitarnych stacji telewizyjnych, a co więcej – jest uznawana za jedną z dziesięciu najsilniejszych marek medialnych w Chinach.– Z drugiej strony obserwujemy w polskiej przestrzeni medialnej niedocenienie roli obszaru Azji i Pacyfiku, w tym Chin – w globalizującym się świecie. Jako nadawca publiczny chcemy rzetelnie informować naszych widzów o tych procesach, a także o ich konsekwencjach dla Polski i Europy. Dzięki bezpośrednim relacjom z takimi nadawcami jak Hubei Media Group stanie się to łatwiejsze – mówi Maciej Stanecki.
SAT Kurier - 7-8/2022 wersja elektroniczna
Elektroniczna wersja SAT Kuriera 7-8/2022
12 zł Więcej...Odbiornik PULSe 4K Mini
PULSe 4K Mini - najnowszy odbiornik Ultra HD od słowackiej...
449 zł Więcej...Mini PC Homatics Dongle G Google TV
Homatics Dongle G to odtwarzacz multimedialny 4K o kompaktowej konstrukcji...
269 zł Więcej...