Prosimy o wyłączenie blokowania reklam i odświeżenie strony.
Wyniki francuskiego CANAL+ nie pozostawiają złudzeń. Kłopoty na rodzimym rynku przynoszą przede wszystkim stacje niekodowane. To m.in. informacyjny kanał
I-Télé, rozrywkowe
D8 i
D17. Miały być po uruchomieniu naziemnej telewizji cyfrowej nad Loarą okazją do zarobienia dodatkowych pieniędzy z reklam. Wchodzą bowiem w skład naziemnych multipleksów i nie są kodowane na satelicie. Stały się raczej kulą u nogi. Czymś, czym była platforma
n dla
TVN-u.
CANAL, który parę lat temu miał prawo pierwokupu udziałów w
TVN najwyraźniej na tyle wystraszył się problemów z niekodowanymi kanałami na rodzimym rynku, że kolejnych udziałów w polskiej telewizji nie kupił.
Ciekawa jest przyszłość stacji, które zadebiutują w ósmym multipleksie jesienią. Rynek reklamy telewizyjnej staje się coraz ciaśniejszy. Nowy multipleks będzie działał w oparciu o zakres VHF, co oznacza, że mogą być czasami potrzebne dodatkowe anteny, a realny zasięg nowych telewizji będzie słabszy niż tych z poprzednich multipleksów. Sytuacja finansowa niektórych zwycięzców konkursu na częstotliwości nie jest różowa. Sprzedaż należącej do
Agory "Gazety Wyborczej" spada. Nie wiadomo jak długo spółka będzie w stanie inwestować w drogi program telewizyjny.
Niewykluczone, że prędzej, czy później nowe kanały trafią pod skrzydła
Polsatu albo
Scripps Networks Interactive, który jest właścicielem
TVN-u. Wielu nadawców typu
Discovery od lat bezskutecznie startuje w konkursach na częstotliwości. Też mogą być zainteresowani przejęciem nierentownych stacji. Mamy bardzo dużo kanałów w DVB-T, często bardzo wątpliwej jakości, a wciąż w większości kraju brakuje treści lokalnych i nie ma zbyt dużego wyboru kanałów w wysokiej rozdzielczości. Niektórzy sugerują nawet, że czas na płatne kanały na multipleksach, a nie kolejne darmowe.
Niepewna przyszłość nowych stacji nie odstrasza jednak znanych twarzy do angażowania się w te projekty. Ostatnio do Grupy
Wirtualnej Polski przeszedł redaktor naczelny
NaTemat.pl Tomasz Machała, wcześniej znany m.in. z
TVN24 i
Polsatu. W nowej firmie (co jest zaskakujące) nie skupi się jednak na kanale
WP1, tylko zarządzaniu samym portalem
Wirtualna Polska.
Materiał chroniony prawem
autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy.