dodano: 2016-05-23 23:19 | aktualizacja:
2016-05-24 16:28
autor: Jerzy Kruczek |
źródło: Handelsblatt
Prosimy o wyłączenie blokowania reklam i odświeżenie strony.
Aktualnie stacje telewizyjne nie mogą emitować więcej niż 12 minut reklam w ciągu godziny. Mimo że proponowane przez Komisję Europejską rozwiązanie teoretycznie nie powinno doprowadzić do zwiększenia liczby emitowanych w ciągu dnia reklam, to może być dość uciążliwe dla widzów. Może się bowiem okazać, że w prime time, czyli w czasie najbardziej atrakcyjnym dla reklamodawców ze względu na największą oglądalność w ciągu doby, liczba emitowanych reklam znacznie wzrośnie, na rzecz reklam emitowanych np. w godzinach porannych. Tych byłoby wtedy mniej, bo musiałby zgadzać się łączny maksymalny czas przeznaczony na reklamy w godzinach 7-23, czyli
3 h 12 min.
W praktyce zmiana proponowana przez Komisję Europejską może doprowadzić do wzrostu liczby reklam emitowanych w ciągu doby. Aktualnie nadawcy nie są w stanie sprzedać całego czasu reklamowego, bo reklamodawcy nie są zainteresowani emisją o mało atrakcyjnej porze dnia. Większa elastyczność dla nadawców jeśli chodzi o emisję reklam może doprowadzić do tego, że będą w stanie sprzedać całe 3 h 12 min w ciągu doby.
Materiał chroniony prawem
autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy.