reklama
reklama
SAT Kurier logowanie X
  • Zaloguj
ODBLOKUJ-REKLAMY.jpg

Discovery i Kiss TV uruchomią DKiss?

dodano: 2016-03-17 11:04 | aktualizacja: 2016-03-17 20:34
autor: Jacek Grzeszczak | źródło: bluper.es

9Kiss TV Hiszpańska grupa medialna Kiss Media oraz amerykański Discovery podpisali porozumienie, które pozwoli uruchomić w ramach hiszpańskiej naziemnej TV cyfrowej nowy kanał kierowany do żeńskiej widowni. Projekt jest tworzony pod roboczą nazwą DKiss.



Prosimy o wyłączenie blokowania reklam i odświeżenie strony.
Kanał Kiss TV (promowany jako 9Kiss TV) ruszył z emisją testową 23 grudnia 2015 roku. Start regularnego przekazu w związku ze zmianą projektu (pierwotnie stacja miała nazywać się Quiero TV) opóźniono do 13 kwietnia 2016, ale już wiadomo że i ten termin najpewniej nie zostanie dotrzymany, gdyż porozumienie z Discovery ponownie zmienia koncepcję stacji. Obecnie mówi się o starcie emisji w maju br.

Obydwaj nadawcy połączą oferowane przez siebie treści, aby stworzyć kanał z ramówką opartą o filmy dokumentalne, programy oparte na faktach oraz własną produkcję Kiss TV, który to nadawca 16 października 2015 otrzymał jedną z trzech licencji na emisję kanału w SD w ramach naziemnej TV cyfrowej w Hiszpanii.

Projekt mógłby ruszyć w maju pod nazwą DKiss, która to marka została zarejestrowana w tamtejszym urzędzie patentowym i byłoby to zarazem nawiązanie do kierowanych do męskiego grona widzów kanałów Dmax obecnych na kilku innych rynkach europejskich (m.in. we Włoszech).

Wymogi licencyjne uniemożliwiają sprzedaż lub odstąpienie licencji, ale porozumienie opracowano w taki sposób, aby Discovery był jedynie dostawcą treści premium dla nowego kanału, dzięki czemu umowa będzie zgodna z prawem i jednocześnie z uwagi na kontynuowanie własnej produkcji wypełni rygorystyczne wymagania dotyczące zawartości produkowanej w Hiszpanii.

Dzięki porozumieniu z Kiss TV, Discovery poczyni pierwsze kroki w kierunku obecności w naziemnej TV cyfrowej w Hiszpanii. Grupa podejmowała już starania w tym kierunku wcześniej, startując w październikowym konkursie właśnie z kanałem dedykowanym żeńskiej widowni wraz z Unidad Editorial. Pomysł ten nie udał się.

Później grupa Discovery prowadziła rozmowy z Unidad Editorial w sprawie przejęcia licencji kanału 13 TV oraz jak informuje El Economista także z Mediaset Espańa, ale w drugim przypadku porozumienie zerwano, gdy koncern powierzył zarządzanie i sprzedaż czasu reklamowego Pulsa Media Consulting zamiast należącej do Mediaset Espańa spółce Publiespańa.

Warto odnotować, że Discovery podejmował też próby znalezienia się w ofercie naziemnej TV cyfrowej w Polsce. Te jak na razie zakończyły się niepowodzeniem, ale przykład rynku hiszpańskiego pokazuje, że możliwe jest też pojawienie się treści od Discovery za sprawą porozumienia z innym z nadawców, który otrzymał koncesję. Czy podobny wariant zostanie zastosowany w Polsce - okaże się wkrótce.


Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy.




Więcej z kategorii TV naziemna na świecie


reklama
reklama
reklama
HOLLEX.PL - Twój sklep internetowy

Odbiornik Octagon SF8008 Combo UHD 4K S2X

Octagon SF8008 Combo UHD 4K S2X - nowy odbiornik UHD...

499 zł Więcej...

Stojak ścienny regulowany 60-100cm

stojak ścienny boczny, ocynkowany

129 zł Więcej...

Google TV Next 4K Stick HDMI

Google TV Next 4K Stick HDMI to ciekawy i wydajny...

339 zł Więcej...