reklama
reklama
SAT Kurier logowanie X
  • Zaloguj
ODBLOKUJ-REKLAMY.jpg

TVP zmienia się dla widzów. Podsumowanie Kolegium Technicznego

dodano: 2015-03-17 19:07 | aktualizacja: 2015-03-18 10:29
autor: Jerzy Kruczek | źródło: TVP Olsztyn

TVP Olsztyn TVP Regionalna Program telewizyjny, w którym jest wszystko dla wszystkich, to obecnie melodia przeszłości. Zmieniają się potrzeby widzów, a co za tym idzie, zmienia się także telewizja. O tym jak się zmienia, i jak będzie się zmieniała, w najbliższej przyszłości, rozmawiano podczas Kolegium Technicznego Telewizji Polskiej (więcej tutaj).



Prosimy o wyłączenie blokowania reklam i odświeżenie strony.
Głównym tematem drugiego dnia konferencji w Olsztynie był wpływ, jaki technologia wywiera na treści pokazywane w telewizji, czyli mówiąc krócej, na jej program.

Chodzi nam o to, żeby program telewizyjny był czymś więcej, niż tylko programem nadawanym na antenie. Tą formę będziemy poszerzać — mówi dr Juliusz Braun, prezes zarządu TVP S.A. To odpowiedź Telewizji Polskiej na technologiczną rewolucję ostatnich lat. Chociażby na to, że spora część ludzkiej aktywności przenosi się do Internetu.

Podążamy za naszymi widzami, analizujemy ich aspiracje. Oni bardzo często są doskonale przygotowani do funkcjonowania w świecie technologicznym i oczekują od nas reakcji — mówi dr Marian Zalewski, członek zarządu TVP S.A. Przykładem takiej reakcji jest zmiana, jaka dokonała się w telewizji publicznej, w przypadku programów, kierowanych do najmłodszych widzów.

Dzieci przestały szukać programów dla siebie w dużych kanałach, a przede wszystkim w „Jedynce”, ponieważ były one porozrzucane po różnych godzinach. W innych kanałach, zwłaszcza kablowych, satelitarnych ulubioną bajkę miały przez cały dzień — mówi Piotr Radziszewski, dyrektor TVP1.

Dlatego rok temu bajki zniknęły z głównych anten TVP i trafiły w nową przestrzeń - stworzony specjalnie w tym celu kanał TVP ABC. To spowodowało powrót najmłodszych do telewizji publicznej. Po zaledwie roku nadawania, TVP ABC jest liderem wśród dziecięcych kanałów tematycznych w Polsce, w grupie wiekowej od 4 do 12 lat.

Inna odpowiedź na zmieniające się potrzeby widzów to wzbogacenie programu treściami dostępnymi w internecie. Doskonałym przykładem są: TVP Sport, czyli klasyczny kanał telewizyjny i tworzony równocześnie z nim portal internetowy sport.tvp.pl. Jego popularność stale rośnie. Podczas Euro 2012 miał 1,8 mln odsłon. Podczas tegorocznych mistrzostw świata w piłce ręcznej w Katarze już ponad 6 milionów.

Podobną przemianę przechodzą wszystkie kanały telewizji publicznej. Większość produkcji telewizyjnych żyje obecnie odrębnym życiem w sieci. Dotyczy to również programu oddziałów regionalnych TVP.

Nowe media to jest też strona internetowa, fanpage na portalu społecznościowym, dodatkowe informacje „zaszyte” w tv hybrydowej. To daje wiele możliwości — mówi Jarosław Kowalski, dyrektor olsztyńskiego Oddziału Telewizji Polskiej.

Obecnie w naziemnej telewizji cyfrowej dostępnych jest 9 kanałów telewizji publicznej, w tym 6 informacyjnych i tematycznych.


Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy.




Więcej z kategorii TVP


reklama
reklama
reklama
HOLLEX.PL - Twój sklep internetowy

Konwerter Unicable II Inverto 32 tunery (5520) EVOBOX

Konwerter Unicable II marki Inverto pozwala na jednoprzewodową (szeregową) transmisję...

219 zł Więcej...

Miernik FindSAT VF-6800 PRO Combo (WS-6944P) DVB-S/S2/T/T2/C2

Miernik dla pomiarów cyfrowych sygnałów satelitarnych DVB-S/S2, DVB-T/T2, DVB-C/C2 w...

439 zł Więcej...

Odbiornik Octagon SF8008 Supreme Twin UHD 4K 2xDVB-S2X

Octagon SF8008 Supreme Twin UHD 4K 2xDVB-S2X - odbiornik UHD...

579 zł Więcej...