Segment usług świadczonych dla klientów indywidualnych i biznesowych w IV kwartale 2014 r.– W 2014 r. konsekwentnie realizowaliśmy strategię, co potwierdzają uzyskane wyniki operacyjne i finansowe. Nie byłoby to możliwe bez udanej integracji operacyjnej spółek Cyfrowy Polsat i Polkomtel. Mamy lojalną bazę klientów kontraktowych, systematycznie rosnącą liczbę usług kontraktowych oraz pierwsze sukcesy w sprzedaży usług zintegrowanych w ramach programu smartDOM, do którego w niespełna rok przystąpiło blisko 600 tys. klientów i który miał bardzo pozytywny wpływ na wzrost wskaźnika nasycenia usługami oraz ARPU. Po raz kolejny, jako lider technologiczny rynku, zaprezentowaliśmy testowo nowe rozwiązania – LTE Broadcast, Voice over LTE, LTE-Advanced o szybkości do 300 Mb/s oraz usługę wielokamerową w IPLI. W styczniu tego roku w zasięgu naszego LTE znalazło się już 80% Polaków
– mówi Tomasz Gillner-Gorywoda, prezes zarządu, Cyfrowy Polsat S.A. i dyrektor generalny, Polkomtel Sp. z o.o.
– W segmencie usług dla klientów indywidualnych i biznesowych dzięki programowi smartDOM efektywnie dosprzedawaliśmy nasze podstawowe usługi – telewizja, Internet, telefon – obecnym klientom kontraktowym, czego efektem jest wzrost wskaźnika nasycenia usługami do 2,01 oraz wzrost ARPU do 87,2 zł. Nie bez znaczenia dla wzrostu ogólnej liczby usług kontraktowych pozostawała dynamicznie rosnąca baza Internetu mobilnego i wzmożone zainteresowanie usługą Multiroom
– podsumowuje Tobias Solorz, prezes zarządu, Polkomtel Sp. z o.o. i wiceprezes zarządu, Cyfrowy Polsat S.A.
– Na wzrost przychodów, kosztów i EBITDA całego segmentu miała wpływ konsolidacja wyników grupy Metelem, jednak, co ważne, przychody rosły także w sposób organiczny, dzięki wyższym przychodom telekomunikacyjnym – głównie dzięki świetnej sprzedaży usługi mobilnego Internetu – oraz z usług płatnej telewizji. Dynamika wzrostu kosztów po wyłączeniu efektu konsolidacji Metelem była konsekwencją dużego zainteresowania programem smartDOM oraz przyrostu liczby użytkowników mobilnego Internetu
– komentuje Tomasz Szeląg, członek zarządu ds. finansowych, Cyfrowy Polsat S.A. i Polkomtel Sp. z o.o.
mln PLN |
IV kwartał 2014 |
zmiana r/r |
Przychody |
2.213 |
347% |
Koszty* |
1.489 |
340% |
EBITDA |
723 |
351% |
Marża EBITDA |
32,7% |
0,3 p.p. |
Zysk netto |
(64) |
n/d |
W IV kwartale 2014 r. Telewizja Polsat była liderem oglądalności z łącznym udziałem 24,5% w grupie komercyjnej. Kanał główny POLSAT był najchętniej oglądanym kanałem ogólnotematycznym i osiągnął wynik 13,7%, natomiast kanały tematyczne miały 10,9% udziału w rynku. Przychody z reklamy i sponsoringu wyniosły 285 mln zł, zapewniając Grupie Polsat udziały w rynku reklamy telewizyjnej na poziomie 24,8%.– Dzięki sukcesowi jesiennej ramówki i większej oglądalności kanałów tematycznych zarówno stacja POLSAT, jak i Grupa Polsat była liderem oglądalności w grupie komercyjnej w czwartym kwartale 2014 r. W stosunku do analogicznego okresu zeszłego roku zwiększyliśmy przychody z reklamy i sponsoringu, które były zgodne z naszymi oczekiwaniami i zostały zrealizowane dzięki skutecznej strategii sprzedaży na rosnącym rynku reklamowym
– mówi Maciej Stec, członek zarządu, Cyfrowy Polsat S.A. i Telewizja Polsat Sp. z o.o.
– Wzrost przychodów tego segmentu naszej działalności został osiągnięty dzięki organicznemu wzrostowi, nowym kanałom w ofercie oraz większej liczbie kanałów zewnętrznych w portfolio biura reklamy Polsat Media. Niezmiennie w bardzo zrównoważony sposób zarządzaliśmy ofertą programową kanałów, a większa dynamika kosztów spowodowana jest wyższymi nakładami inwestycyjnymi na program kanałów TV4 i TV6 oraz wyższą amortyzacją praw sportowych
– komentuje Katarzyna Ostap-Tomann, członek zarządu i dyrektor finansowy, Telewizja Polsat Sp. z o.o.
mln PLN |
IV kwartał 2014 |
zmiana r/r |
Przychody |
352 |
4% |
Koszty* |
236 |
8% |
EBITDA |
114 |
(4%) |
Marża EBITDA |
32,4% |
(2,6 p.p.) |
Zysk netto |
93 |
(3%) |
mln PLN |
IV kwartał 2014 |
zmiana r/r |
2014 |
zmiana r/r |
Przychody |
2.521 |
215% |
7.410 |
155% |
Koszty* |
1.682 |
221% |
4.681 |
146% |
EBITDA |
837 |
204% |
2.738 |
162% |
Marża EBITDA |
33,2% |
(1,2 p.p.) |
37% |
1,1 p.p. |
Zysk netto |
14 |
(92%) |
292 |
(44%) |
– Wyniki finansowe naszej Grupy zarówno w IV kwartale, jak i całym 2014 r. były zgodne z naszymi oczekiwaniami i były efektem konsekwentnie realizowanej strategii. Wzrost głównych pozycji rachunku wyników spowodowany był głównie konsolidacją wyników Grupy Metelem od 7 maja 2014 r., ale przychody rosły także po wyłączeniu tego efektu. Dzięki wyważonej polityce inwestycyjnej mamy pod kontrolą koszty i odnotowaliśmy wysokie marże EBITDA. Silną pozycję stanowią wysokie wolne przepływy pieniężne. Pozytywny wpływ na nasze przyszłe wyniki będzie miała nowa stawka rozliczeniowa z Grupą Midas. Naszym celem na ten rok jest utrzymanie wysokich marż, dalsza optymalizacja bazy kosztowej oraz konsekwentne obniżanie zadłużenia Grupy, wsparte stabilnym poziomem wolnych przepływów pieniężnych
– komentuje Tomasz Szeląg.
RGU (Revenue Generating Unit) |
Pojedyncza, aktywna usługa płatnej telewizji, dostępu do Internetu lub telefonii komórkowej, świadczona w modelu kontraktowym lub przedpłaconym. |
Klient |
Osoba fizyczna, prawna lub jednostka organizacyjna nieposiadającą osobowości prawnej, posiadająca co najmniej jedną, aktywną usługę świadczoną w modelu kontraktowym. |
ARPU kontrakt |
Średni miesięczny przychód od Klienta wygenerowany w danym okresie rozliczeniowym (uwzględnia przychody z interconnect). |
ARPU pre-paid |
Średni miesięczny przychód od RGU pre-paid wygenerowany w danym okresie rozliczeniowym (uwzględnia przychody z interconnect). |
Churn |
Rozwiązanie umowy z Klientem w drodze wypowiedzenia, windykacji lub innych działań, skutkujące tym, że po skutecznym rozwiązaniu umowy Klient nie posiada żadnej aktywnej usługi świadczonej w modelu kontraktowym. Wskaźnik churn prezentuje stosunek liczby klientów, którym dezaktywowano ostatnią usługę (w drodze wypowiedzenia, w wyniku działań windykacyjnych lub z innych przyczyn) w okresie ostatnich 12 miesięcy do średniorocznej liczby klientów w tym 12-miesięcznym okresie. |
Definicja użyciowa |
Liczba raportowanych RGU usług przedpłaconych w ramach telefonii komórkowej oraz Internetu oznacza liczbę kart SIM, które w ciągu ostatnich 90 dni wykonały albo otrzymały połączenie, wysłały albo otrzymały SMS/MMS albo skorzystały z usług transmisji danych. W praktyce oznacza to, iż dana karta w okresie minionych 90 dni musiała być włożona do telefonu bądź innego urządzenia, które było uaktywnione i było w stanie wykonać bądź odebrać połączenie, wiadomość, sesję transmisji danych. Definicja użyciowa 90-dniowa eliminuje tym samym karty nieaktywne. Według powyższej definicji UKE corocznie zbiera dane operatorów mobilnych działających w Polsce, celem przygotowania przez Komisję Europejską porównania realnej penetracji mobilnymi usługami telekomunikacyjnymi w krajach Unii Europejskiej (tzw. raport Agendy Cyfrowej). |
Wolne przepływy pieniężne |
Wartość przepływów pieniężnych z działalności operacyjnej pomniejszona o wydatki gotówkowe dotyczące standardowej działalności inwestycyjnej oraz pomniejszona o odsetki zapłacone z tytułu bieżącej obsługi zadłużenia Grupy. |
SAT Kurier - 9-10/2022 wersja elektroniczna
Elektroniczna wersja SAT Kuriera 9-10/2022
12 zł Więcej...SAT Kurier - 5-6/2022 wersja elektroniczna
Elektroniczna wersja SAT Kuriera 5-6/2022
12 zł Więcej...Odbiornik Vu+ DUO 4K SE S2X FBC
Vu+ DUO 4K SE - najnowszy odbiornik Ultra HD 4K...
1 690 zł Więcej...