Peters, dołączając do zarządu kanału pod koniec 2011 roku, wdrożył nowy plan strategiczny dla kanału.W ciągu ostatnich pięciu lat zainwestowaliśmy relatywnie niewiele w cyfrowe technologie. Nasz wybór był prosty: albo rosnąć albo podciąć sobie skrzydła
- powiedział dla „Les Echos” Michael Peters, dyrektor generalny Euronews.
Euronews nadaje w 13 różnych językach, 24 godziny na dobę, siedem dni w tygodniu w językach arabskim, angielskim, francuskim, niemieckim, greckim, węgierskim, włoskim, perskim, portugalskim, rosyjskim, hiszpańskim, tureckim i ukraińskim. Kanał zatrudnia około 400 dziennikarzy i dociera do 400 mln gospodarstw domowych w 155 krajach na całym świecie.Ten nowy plan wymagał świeżego zastrzyku gotówki, który został zaakceptowany przez akcjonariuszy. Nie mogli utrzymać się finansowo, ale wierzą w rozwój kanału i dlatego zgodzili się na rozcieńczenie własności
- powiedział Peters.