dodano: 2015-01-22 17:27 | aktualizacja:
2015-01-22 18:23
autor: Łukasz Knapik |
źródło: Fox International Channels Poland
Prosimy o wyłączenie blokowania reklam i odświeżenie strony.
Jak informuje nadawca, najnowsza strategia marki Fox odzwierciedla rosnącą potęgę tego kanału na globalnym rynku telewizyjnym, jak również istotną rolę brandingu w coraz bardziej rozdrobnionym świecie. Skala kampanii jest bezprecedensowa ze względu na szeroką dystrybucję kanału Fox na całym świecie, a jednocześnie jest zgodna z rolą Fox jako pioniera w swojej branży. Dzięki agresywnej strategii równoczesnych premier globalnych, która objęła także terytorium USA, światowe notowania kanałów w ramach marki Fox wzrosły w ostatnim roku o 20 proc.
Najnowsza strategia została opracowana na podstawie cyklicznego badania, prowadzonego w 24 krajach poza terytorium USA, na zlecenie FIC w celu określenia pozycji marki. Według firmy badawczej Phoenix Marketing International, najnowsze wyniki obejmujące czwarty kwartał 2014 roku wskazują, że sieć Fox nadal pozostaje na pierwszym miejscu wśród najbardziej rozpoznawalnych i najsilniejszych marek na świecie. Marka Fox uzyskała w badaniu świadomości marki wynik 95 proc., wyprzedzając konkurencję w zakresie ogólnej siły marki. Marka Fox pokonała takie marki, jak Discovery, Disney, Warner Brothers i NBC Universal, a nawet najmłodszych graczy na rynku jak Netflix.
- Marka Fox jest wyjątkowa dzięki naszej umiejętności oferowania widzom na całym świecie najlepszych programów, zanim inne kanały je udostępnią - powiedział Hernan Lopez, prezes i dyrektor generalny (CEO) Fox International Channels. - Przewaga, jaką mamy dzięki byciu najszybszym źródłem najlepszych treści, dobrze definiuje markę Fox na każdej platformie, czy to analogowej, czy cyfrowej. Jest to fundament budujący lojalność wśród widzów - dodał.
Oprócz serialu „The Walking Dead”, wśród największych hitów poza terytorium USA znalazł się również „American Horror Story”. Kolejna z globalnych i jednoczesnych premier Fox jest zaplanowana na maj tego roku - będzie to thriller psychologiczny „Wayward Pines”
(więcej tutaj).
Najnowsza strategia marki Fox obejmuje także konsolidację wszystkich profili Fox w serwisie Facebook poza USA, aby stworzyć jedną, globalną społeczność internetową i osiągnąć rekordową liczbę 17 milionów fanów tego profilu. Taka globalizacja umożliwi każdemu użytkownikowi znajdującemu się na danym rynku lokalnym otrzymywanie zarówno treści tworzonych przez Fox specjalnie dla tego rynku, jak i treści tworzonych globalnie, a także wideo związanych z najbardziej popularnymi światowymi hitami.
- Według najświeższych danych konsumenckich widzowie postrzegają Fox jako autentyczną markę, a nie kolejny kanał w EPG. Widzowie liczą na nas nie tylko ze względu na jakość naszych treści, ale także na to, że jako pierwsi potrafimy je udostępnić na dowolnym wybranym przez widza urządzeniu - powiedziała Liz Dolan, dyrektor marketingu FIC. - Na rynku, na którym wciąż zachodzą zmiany a wybór jest coraz szerszy, taka pozycja Fox sprawia, że jesteśmy gotowi na przyszłość - dodała.
Materiał chroniony prawem
autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy.