dodano: 2014-10-22 14:18 | aktualizacja:
2014-10-22 14:36
autor: Łukasz Knapik |
źródło: TVP
Prosimy o wyłączenie blokowania reklam i odświeżenie strony.
Podstawowymi przyczynami znacznie lepszego wyniku są: decyzja Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji (KRRiT) o przesunięciu na styczeń 2014 abonamentu dotyczącego 2013 roku w kwocie 38,7 mln zł, wzrost przychodów reklamowych i sponsorskich, a także ograniczenie kosztów, w wyniku oszczędności i ostrożnego gospodarowania budżetem spółki.
Spółka ma stabilną sytuację w zakresie płynności finansowej.
W okresie dziewięciu miesięcy br. w stosunku do ubiegłego roku przychody abonamentowe wzrosły o 108,4 mln zł. Wielkość wpływów abonamentowych, mimo odwrócenia obserwowanego w poprzednich latach trendu spadkowego, jest wciąż znacznie mniejsza niż przed kilku laty i niewspółmierna do ponoszonych przez TVP nakładów na cele związane z powinnościami nadawcy publicznego; nie rekompensuje też dotyczących telewizji publicznej ustawowych ograniczeń w zakresie prawa do nadawania reklam.
Przychody TVP z reklamy i sponsoringu za styczeń - wrzesień 2014 roku były wyższe od planu za ten okres i większe w stosunku do analogicznego okresu w zeszłym roku. Na wzrost przychodów z reklamy i sponsoringu spółki wpływ miały przede wszystkim: poprawa koniunktury na rynku reklamy telewizyjnej i optymalizacja polityki handlowej.
Koszty działalności operacyjnej w okresie styczeń - wrzesień br. wyniosły 1 mld 19,6 mln zł i są w porównaniu do analogicznego okresu 2013 roku niższe o 13,0 mln zł.
Materiał chroniony prawem
autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy.