dodano: 2014-08-27 09:01 | aktualizacja:
2014-08-27 10:37
autor: Łukasz Knapik |
źródło: 4fun Media
Prosimy o wyłączenie blokowania reklam i odświeżenie strony.
Dominujące trendy na rynku telewizyjnym w I półroczu 2014 roku
Jak czytamy w komunikacie, w I półroczu 2014 roku wskaźnik Total TV AMR opisujący poziom oglądalności telewizyjnej ogółem na rynku dystrybucji kablowo-satelitarnej, wpisywał się w wieloletnie trendy rocznej sezonowości rynku TV nie wykazując istotnych różnic względem ostatnich czterech lat. Dodatkowo w II kwartale przekroczył nieznacznie wynik z roku poprzedzającego. Dane te potwierdzają stabilną sytuację na rynku kablowo-satelitarnym, którego udziały stale pozostają na poziomie przekraczającym 70 proc. całego rynku oglądalności telewizji, niezależnie od pojawienia się bezpłatnych kanałów w ofercie cyfrowych multipleksów. Płatna telewizja pozostaje nadal najpopularniejszą i najtańszą formą rozrywki i spędzania wolnego czasu.
Spółka informuje, iż udział kanałów muzycznych w całym rynku telewizyjnym, do którego zaliczane są kanały nadawane przez 4fun Media S.A stale rośnie. Potwierdzają to także wyniki I półrocza 2014 roku. Wzrost udziału kanałów muzycznych wpisuje się w od lat w proces odbierania przez kanały tematyczne udziałów w rynku stacjom naziemnym. Kanały muzyczne zachowują także stałą, wysoką atrakcyjność dla widowni telewizyjnej, co stwarza pole do dalszych wzrostów oglądalności. W efekcie, w obydwu kwartałach 2014 roku oglądalność segmentu kanałów muzycznych była wyższa niż w porównywalnym okresie roku poprzedniego.
W drugim kwartale 2014 roku średnia oglądalność minutowa (AMR) - kanałów 4fun Media S.A. była nieco niższa niż w analogicznym okresie 2013 roku i wynosiła 19 137 AMR wobec 21 452 osiągniętych rok wcześniej.
- Powodem tej sytuacji była głównie znacząco większa niż przed rokiem konkurencyjność na rynku, spowodowana m.in. uruchomieniem kilku nowych kanałów konkurencyjnych oraz zwiększeniem zasięgu technicznego kluczowych konkurentów - informuje nadawca (wszystkie dane za Grupą 4fun Media).
- W okresie ostatnich kwartałów prowadzone były działania skierowane na dywersyfikację źródeł przychodów, których długoterminowym celem jest uodpornienie Grupy Kapitałowej na chwilowe wahania oglądalności wiodącego kanału - 4fun.tv oraz znaczące zwiększenie udziału pozostałych kanałów (TV.Disco i RBL.TV - od 12 sierpnia br. w ofercie satelitarno-kablowej jako Mjuzik.tv - więcej tutaj i tutaj - red.) w przychodach reklamowych. Efekt tej strategii był widoczny, w I półroczu 2014 roku, biorąc pod uwagę procentowy wzrost oglądalności kanałów RBL.TV i TV.Disco w łącznej strukturze oglądalności kanałów grupy - czytamy w komunikacie.
Materiał chroniony prawem
autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy.