reklama
reklama
SAT Kurier logowanie X
  • Zaloguj
ODBLOKUJ-REKLAMY.jpg

4fun Media: W I półroczu 2014 zarobiliśmy 3 mln zł

dodano: 2014-08-27 09:01 | aktualizacja: 2014-08-27 10:37
autor: Łukasz Knapik | źródło: 4fun Media

4fun Media logo.png Przychody ze sprzedaży osiągnięte przez Grupę Kapitałową 4fun Media S.A. w okresie pierwszych 6 miesięcy 2014 roku wyniosły 13,9 mln zł, co w stosunku do 2013 oznacza spadek o 15 proc. - Mimo spadku przychodów, wzrost efektywności prowadzonych działań oraz ścisła kontrola kosztów pozwoliły w raportowanym okresie zmniejszyć poziom kosztów operacyjnych. To przełożyło się na wzrost marży operacyjnej z 25 proc. do 26 proc., a marży netto z 21 proc. do 22 proc. Niższy niż przed rokiem poziom zysku netto wynika z widocznego wzrostu konkurencyjności na rynku kanałów tematycznych połączonego ze skutkami cyfryzacji - czytamy w komunikacie spółki.



Prosimy o wyłączenie blokowania reklam i odświeżenie strony.
Dominujące trendy na rynku telewizyjnym w I półroczu 2014 roku

Jak czytamy w komunikacie, w I półroczu 2014 roku wskaźnik Total TV AMR opisujący poziom oglądalności telewizyjnej ogółem na rynku dystrybucji kablowo-satelitarnej, wpisywał się w wieloletnie trendy rocznej sezonowości rynku TV nie wykazując istotnych różnic względem ostatnich czterech lat. Dodatkowo w II kwartale przekroczył nieznacznie wynik z roku poprzedzającego. Dane te potwierdzają stabilną sytuację na rynku kablowo-satelitarnym, którego udziały stale pozostają na poziomie przekraczającym 70 proc. całego rynku oglądalności telewizji, niezależnie od pojawienia się bezpłatnych kanałów w ofercie cyfrowych multipleksów. Płatna telewizja pozostaje nadal najpopularniejszą i najtańszą formą rozrywki i spędzania wolnego czasu.

Spółka informuje, iż udział kanałów muzycznych w całym rynku telewizyjnym, do którego zaliczane są kanały nadawane przez 4fun Media S.A stale rośnie. Potwierdzają to także wyniki I półrocza 2014 roku. Wzrost udziału kanałów muzycznych wpisuje się w od lat w proces odbierania przez kanały tematyczne udziałów w rynku stacjom naziemnym. Kanały muzyczne zachowują także stałą, wysoką atrakcyjność dla widowni telewizyjnej, co stwarza pole do dalszych wzrostów oglądalności. W efekcie, w obydwu kwartałach 2014 roku oglądalność segmentu kanałów muzycznych była wyższa niż w porównywalnym okresie roku poprzedniego.

W drugim kwartale 2014 roku średnia oglądalność minutowa (AMR) - kanałów 4fun Media S.A. była nieco niższa niż w analogicznym okresie 2013 roku i wynosiła 19 137 AMR wobec 21 452 osiągniętych rok wcześniej. - Powodem tej sytuacji była głównie znacząco większa niż przed rokiem konkurencyjność na rynku, spowodowana m.in. uruchomieniem kilku nowych kanałów konkurencyjnych oraz zwiększeniem zasięgu technicznego kluczowych konkurentów - informuje nadawca (wszystkie dane za Grupą 4fun Media).

- W okresie ostatnich kwartałów prowadzone były działania skierowane na dywersyfikację źródeł przychodów, których długoterminowym celem jest uodpornienie Grupy Kapitałowej na chwilowe wahania oglądalności wiodącego kanału - 4fun.tv oraz znaczące zwiększenie udziału pozostałych kanałów (TV.Disco i RBL.TV - od 12 sierpnia br. w ofercie satelitarno-kablowej jako Mjuzik.tv - więcej tutaj i tutaj - red.) w przychodach reklamowych. Efekt tej strategii był widoczny, w I półroczu 2014 roku, biorąc pod uwagę procentowy wzrost oglądalności kanałów RBL.TV i TV.Disco w łącznej strukturze oglądalności kanałów grupy - czytamy w komunikacie.


Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy.




Więcej z kategorii Biznes


reklama
reklama
reklama
HOLLEX.PL - Twój sklep internetowy

Odbiornik DVB-T/T2/C AB TereBox 2T HEVC

Najnowszy hybrydowy (naziemno- kablowy) odbiornik DVB-T/T2/C (bez LAN) z MPEG-4/H.264...

119 zł Więcej...

Mini PC Homatics Dongle R 4K

Homatics Dongle R to najpotężniejszy odtwarzacz multimedialny 4K na rynku...

259 zł Więcej...

SAT Kurier - 11-12/2023 wersja elektroniczna

Elektroniczna wersja SAT Kuriera 11-12/2023

12 zł Więcej...