dodano: 2014-08-05 14:30 | aktualizacja:
2014-08-05 16:39
autor: Janusz Sulisz |
źródło: Confindustria Radio Televisioni
Prosimy o wyłączenie blokowania reklam i odświeżenie strony.
Według danych GfK, 73,1 mln sprzedanych od 2004 roku we Włoszech odbiorników naziemnej telewizji cyfrowej (43,3 mln iDTV, 29,8 mln STB), było:
-
odbiornikami HD z możliwością połączenia z Internetem: 361 tys.,
-
telewizorami z możliwością połączenia z Internetem: 2,242 mln,
-
telewizorami z możliwością połączenia z Internetem, ale bez możliwości strumieniowania wideo: 256 tys.,
-
odbiornikami SD bez możliwości połączenia z Internetem: ponad 10 mln.
W 2013 roku odsetek produktów MHP sprzedawanych we Włoszech wzrósł. Według prognoz Confindustria Radio Televisioni, do końca 2015 roku całkowita sprzedaż w pełni funkcjonalnych urządzeń MHP we Włoszech powinna przekroczyć 6 mln sztuk.
Jednocześnie w większości innych europejskich krajów zaczęto wdrażać
HbbTV, przez co włoski rynek stał się mniej atrakcyjny dla producentów. Włoscy nadawcy zamierzają przyjąć bezpośrednio nową specyfikację HbbTV 2.0 (pomijając HbbTV 1.5), opartą o HTML5, która zostanie opublikowana pod koniec 2014 roku, wraz z odpowiednimi walidatorami.
Pierwsze produkty HbbTV 2.0 mogą pojawić się na włoskim rynku w 2016 roku, a w większej ilości - począwszy od 2017 roku.
Materiał chroniony prawem
autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy.