dodano: 2014-07-31 12:39 | aktualizacja:
2014-07-31 16:50
autor: Janusz Sulisz |
źródło: Eutelsat
Prosimy o wyłączenie blokowania reklam i odświeżenie strony.
Satelita
Eutelsat 172B o masie 3500 kg, produkowany przez Airbus Defence and Space na platformie Eurostar E3000, zostanie wyniesiony na pokładzie rakiety Ariane 5 w pierwszej połowie 2017 roku i będzie wykorzystywać napęd elektryczny do wstępnych manewrów na orbicie. Zmniejszenie masy pozwoli temu satelicie o mocy 13 KW na start z dolnej pozycji Ariane 5, oferując niższe koszty wystrzelenia. Oczekuje się, że dotarcie satelity do docelowej pozycji orbitalnej będzie trwało około czterech miesięcy.
Eutelsat 172B będzie miał transpondery w pasmach C i Ku. Będzie również miał ładunek w paśmie Ku High Throughput (o wysokiej przepustowości) dla regionu Oceanu Spokojnego. Posłuży on firmie Panasonic Avionics Corporation, która wykorzysta go jako swoją platformę na potrzeby telewizji i Internetu dla pasażerów komercyjnych linii lotniczych nad Pacyfikiem.
Oprócz posiadania napędu elektrycznego do pierwszych manewrów na orbicie, Eutelsat 172B będzie pierwszym satelitą operatora Eutelsat, który będzie w stanie dynamicznie rozdzielić moc między wiązkami podłączonymi do ładunku High Throughput. Pozwoli to operatorowi na reagowanie na zmiany zapotrzebowania na pasmo w ośmiu stref czasowych objętych 11 wiązkami ładunku, które rozciągają się od zachodniego wybrzeża Ameryki Północnej aż do Azji Południowo-Wschodniej.
Ładunki satelity Eutelsat 172B:
-
14 transponderów w paśmie C dla Azji Południowo-Wschodniej,
-
36 transponderów w paśmie Ku dla północnego Pacyfiku, Azji Północno-Wschodniej, południowo-wschodniego Pacyfiku, południowo-zachodniego Pacyfik i południowego Pacyfiku,
-
pojemność High Throughput w paśmie Ku dla regionu Pacyfiku z całkowitą przepustowością 1,8 Gbps.
Materiał chroniony prawem
autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy.